A minőségi tartalmak érvényesülésére helyezi a hangsúlyt a Facebook a hírfolyam-algoritmus módosítása során, hogy olyan cikkek jelenjenek meg, amelyek valóban érdeklik a felhasználókat.

A Facebook tavaly jelentette be, hogy több tartalmat jelentetnek meg a felhasználók hírfolyamában úgy, hogy az a felhasználók számára érdekes anyagokat, és ne kattintásra csábító linkeket tartalmazzon. A hírfolyamban megjelenő posztoknál figyelembe veszik majd az olvasással töltött időt és a cikkek sokszínűségét is.

A változással többek között a klikkvadász oldalakat szeretnék kiszűrni, ahol nem a minőség, hanem a mennyiség a lényeg.

Az újítás egyelőre a mobilos böngészésre lesz hatással, ahol mérni tudják a megnyitott cikkekre fordított időt. Ezzel a módosítással pontosabb adataik lesznek arról, hogy egy adott felhasználót milyen tartalmak érdekelnek. Ennek köszönhetően nagyobb lesz a valószínűsége annak, hogy a hírfolyamunkban olyan posztok jelennek meg, amelyek iránt valóban érdeklődünk.

Továbbá a változtatásokkor törekedni fognak arra, hogy a hírfolyamban megjelenő cikkek többféle forrásból származzanak, így színesebb lehet a felhasználók fala.

„Minden hírfolyamalgoritmus-változás előtt közösségi média menedzserként kicsit megremegünk. Sosem lehet tudni, hogy mennyire lesz ez jó a cégeknek. Sőt, azt mondhatjuk, hogy az esetek többségében sajnos nem lesz jó a cégeknek” – mondta el Klausz Melinda közösségi média szakember. „Három évvel ezelőtt, amikor első sokként 30 százalékra csökkent a bejegyzések elérése az oldalakon, megtanultuk, hogy és mit posztoljunk, hogy érdekes és hasznos legyen az olvasóknak, a legutóbbi 2–6 százalékra történő csökkentés hozta magával a még blikkfangosabb tartalmakat, címeket és kattintásvadászatot. Most ezt igyekszik majd kiszűrni a Facebook, ami a minőségi tartalmakat szolgáltatók számára igazán hasznos lesz. Kérdés az, hogy pontosan milyen algoritmusok szerint méri az oldalak sokszínűségét. Egyelőre nagy hibalehetőséggel számolok a témában, mindenesetre a szándék jó és kedvező mindenkinek!”

Az újításokat már elkezdték tesztelni a mobilos felhasználók körében, az asztali változatot a tapasztalatok alapján fogják módosítani.

Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse online marketing blogunkat!