Ha ezekre figyel a menedzser, jó lesz a munkahelyi légkör, motiváltak lesznek az alkalmazottak, hatékony működik a cég. Liz Ryan a Forbes.com külsős szakértője tíz pontban foglalta össze foglalta össze, hogy mi az, ami megkülönbözteti a jó menedzsereket a rosszaktól.

Liz Ryan szerint rossz dolog rávenni az alkalmazottakat, hogy hazudjanak az ügyfeleknek. Még ennél is sokkal rosszabb, ha azt kérjük tőlük, hazudjanak saját munkatársuknak. Egy jó menedzser ilyet soha nem tesz – olvasható a Forbes.hu-n.

A jó menedzserek vállalják a felelősséget mindenért, ami saját részlegükön történik. Nem hibáztatják a munkavállalókat, amikor valami rosszul sül el.

Egyetlen jól gondolkodó menedzser sem fogja arra kérni az alkalmazottját, hogy kémkedjen a csapat tagjai után. Ha valakinek nem megy valami, az kiderül az eredményből, és el lehet beszélgetni vele.

Rengeteg cégnek vannak ostoba, lassú, és egyáltalán nem hatékony szabályozásai. A menedzser feladata, hogy beszéljen, akivel csak kell, hogy túllépjenek ezeken, és jobbakat alkossanak. Csak a gyenge menedzserek kényszerítik az alkalmazottaikat, hogy felesleges szabályokat kövessenek.

Ez eléggé magáért beszél. Az csinálja jól, aki azt mondja: hallani akarom a véleményed, ötleteid. Ez nem azt jelenti, hogy a döntés is ez lesz, de attól csak jobb lehet, ha meghallgat másokat is.

A jó menedzserek nem próbálják meg elhallgattatni a beosztottjaikat. Amikor az emberek mondani akarnak valamit, annak oka van, sokkal jobb kibeszélni és megoldást keresni, mint állandóan a szőnyeg alá söpörni a problémákat.