Az Allianz és az Axa az egyedüli biztosítók, amelyek idén felkerültek az Interbrand globális márkák top 100-as listájára. Az Axa idén a 48. helyre tornázta fel magát a tavalyi 53. helyről, miközben a cég márkaértéke 14 százalékkal, 9,25 milliárd dollárra emelkedett – írja a Biztosítási Szemle.

Az elmúlt két évben az Axa összesen 11 hellyel került előrébb a rangsorban, összesen 30 százalékkal növelte márkaértékét. Míg 2009-ben az AXA márkájának értékét 6,5 milliárd dollár körüli szintre becsülte az Interbrand, addig 2013-ban ez az érték már elérte a 7,1 milliárd dollárt, idén pedig már 9,254 milliárd ért – olvasható a Mabisz honlapján.

Az AXA ezzel a helyezéssel olyan globális márkákat előzött meg a rangsorban, mint az Adidas, a Porsche, a Shell, a luxusékszereket gyártó Cartier és a Tiffany & Co., a divatóriás Prada, vagy a Starbucks.

A pénzügyi szolgáltatók közül 12 cég került fel a 100-as listára, ezek közé tartozik az American Express (25), a J.P.Morgan (33), a HSBC (37), a Citi (45), a Goldman Sachs (46), az Axa (48), az Allianz (54), a Morgan Stanley (60), a Visa (61), a Santander (70), a MasterCard (76) és teljesen új szereplőkénta PayPal (97).

A toplistán szereplő másik biztosító, az Allianz 10 százalékkal növelte márkaértékét, amely 8 498 millió dollárt ér az Interbrand szerint.