Az akciókkal kapcsolatban gyakori a megtévesztés, de a kuponoknál is figyelni kell az apró betűs részletekre – hívja fel a figyelmet a nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz minden évben sok panasz érkezik az akciókkal, kuponokkal kapcsolatban. Az akciós, kuponos vásárlásoknál mindig érdemes odafigyelni arra, hogy valóban kedvezőbb áron lehet-e hozzájutni a kiválasztott termékhez, szolgáltatáshoz.

Kiss Anita, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szóvivője a Kossuth Rádió Napközben című műsorában elmondta: a legtöbb probléma az akciókkal kapcsolatban a megtévesztés, azaz, hogy valamilyen terméket akciósnak hirdetnek meg, a pénztárnál azonban más árat számolnak fel. A kuponokkal kapcsolatban is érdemes nagyon körültekintőnek lenni, mert ezekre általában speciális feltételek vonatkoznak, amit apró betűvel szoktak ráírni – például csak egy bizonyos összeghatár fölött vehető igénybe a kedvezmény. A hatóság tavaly vizsgálta először a kuponos oldalakat, s 19 weboldalból 18-nál találtak valamilyen szabálytalanságot.

Tipikus átverés az is, hogy a leértékelés előtt a kereskedő felemeli az árat, s valójában az eredeti összegért lehet hozzájutni a termékhez. Ilyen esetben eljárást is lehetne indítani a kereskedő ellen, tette hozzá a szóvivő.

Több ellenőrzés során az „egyet fizet, kettőt kap” akciókról kiderült, hogy ha két ugyanolyan terméket külön-külön vett volna meg a fogyasztó, kevesebbet fizetett volna. De előfordul az is, hogy olyan terméket hirdetnek meg akciósan a készlet erejéig, amelyből egyetlenegy van az üzletben, s ezt nem is könnyű bizonyítani.

Megtévesztheti és becsalogathatja a vásárlót az olyan, a kirakatba helyezett hatalmas, akciós árut hirdető felirat, amely azonban nem a teljes készletre vonatkozik, csupán néhány cikkre, fűzte hozzá Kiss Anita.