A korrekt ügyfél-ügynökség együttműködés alapjait foglalták össze a Fairplay Book című szabálykönyvben a kommunikációs szakma szereplői, amitől hatékonyabb kampányokat és jobban tervezhető ügynökségi szolgáltatásokat várnak a kreatív-kommunikációs iparágban – közölte a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ).

Az MMSZ és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által kidolgozott dokumentum mögött áll az MMSZ 70 megbízó oldali tagja, valamint a MAKSZ 45 tagügynöksége és 6 szakmai társszövetség.

Blaskó Nikolett, a MAKSZ elnöke elmondta, a piac komoly kihívásokkal küzd, az általános kreatív színvonal messze nem kielégítő, emellett romlik a reklámok társadalmi elfogadottsága is Magyarországon.

Hozzátette, csökken a hosszútávú, stratégiai ügyfél-ügynökség kapcsolatok száma, egyre több a taktikai feladatokra kiírt tender és az ad hoc együttműködés a piacon. Sok esetben az árak és a határidők dominálnak a szakmai háttérrel és a minőséggel szemben.

A MAKSZ-elnök szerint a szakmai színvonal emeléséhez, a fenntarthatóság megőrzéséhez a kreatív-kommunikációs iparágnak vissza kell kerülnie értéket teremtő, tanácsadó-partneri szerepébe a megbízóknál. A fairplay alapú, kölcsönös, kiszámítható, partneri együttműködés mindennek az alapja, a fejlődés motorja lehet. Ezért támogatja és tartja óriási lépésnek az MMSZ ügyféloldali kezdeményezésével létrejött szabálykönyvet.

Hinora Ferenc, a több mint 30 éves szakmai szervezet, az MMSZ elnöke pedig azt mondta, a szövetség feladatának tekinti minden olyan értékteremtő ágazati, edukációs, orientációs, közösségi, illetve társadalmi célkitűzés szolgálatát, amelyekkel érdemben támogatni tudja a megbízói, illetve szolgáltatói oldal piaci szereplőit. „Éppen ezért örömmel álltunk az élére annak a párját ritkító kezdeményezésnek is, amely a sérülékeny, ugyanakkor értékteremtő ügyfél-ügynökségi kapcsolat együttműködési pontjainak javítását célozta” – emelte ki az elnök.

A Fairplay Book a megbízói oldalról olyan vállalásokat, ajánlásokat tartalmaz, amelyek egyebek mellett nem kényszerítik az ügynökséget arra, hogy a megállapodott projektdíjazásban meghatározott óráknál aránytalanul többet fektessen a munkába, de amennyiben ez szükséges, akkor elvárják, hogy előzetesen elfogadott árajánlat alapján történjen az extra munkavégzés.

Ezen felül megjegyezték, az együttműködés számon kérhető része az időzítés, amelyben előre rögzítik, hogy az adott projektnek mennyi a minimálisan elvárható átfutási ideje, ütemezése. Évente legalább egyszer, de ideális esetben negyedéves, féléves gyakorisággal tartanak ügynökség-ügyfél értékelést, ahol kölcsönösen objektív, őszinte és konstruktív visszajelzésre van lehetőség – írták.

(Forrás: MTI)