Bezárnak az FKF, a Főtáv, az E.ON, az NKM, a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodái, vagy azok többsége. A bíróságokon ítélkezési szünet lép életbe; a fővárosi kormányhivatal azt kéri, csak indokolt esetben keressék fel személyesen.

Hétfőtől átmentileg szünetelteti a II. kerületi, Fő utcai ügyfélszolgálati iroda és a XI. kerületi Barázda utcai ügyfélpult működtetését a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Nonprofit Zrt. Az Ecseri úti Központi Ügyfélszolgálati Iroda (1098 Budapest, Ecseri út 8-12.) továbbra is a megszokott munkarendben áll az ügyfelek rendelkezésére, azonban arra kérnek mindenkit, hogy lázas, beteg állapotban személyes ügyintézés helyett, a szolgáltatásaikkal kapcsolatos kérdés, bejelentés esetén ingyenesen hívható telefonos ügyfélszolgálatukat (06 80 353 353) keressék, vagy írjanak az fkfzrt@fkf.hu e-mail-címre. Egyúttal kérik az ügyfeleket, hogy ügyintézésre elsődlegesen az online ügyfélszolgálatot használják, amelynek az elérhetősége: https://www.fkf.hu/online-ugyintezes.

A Főtáv Zrt. március 16-ától a dél-budapesti kivételével szünetelteti ügyfélszolgálati irodáiban a személyes ügyintézést, a rendelkezés visszavonásig érvényes. A Dél-budapesti ügyfélszolgálati iroda a főváros XI. kerületében, a Barázda utca 20-30. alatt található. A következő időszakban a Főtáv Zrt. ügyfelei az online ügyfélszolgálati felületen (http://www.fotav.hu/lakossagi-ugyfelek/ugyfelszolgalat/ugyintezes-interneten/) tudják intézni ügyeiket. A társaság mindenkit arra kért, hogy az éjjel-nappal hívható telefonos elérhetőséget (06-1-700-7000) ebben az időszakban műszaki jellegű hibabejelentésre használják.

Ügyfelei és munkatársai egészségének megóvása érdekében valamennyi ügyfélszolgálati irodájában ideiglenesen felfüggeszti a személyes ügyintézést az E.ON. Az ügyfelek hétfőtől a cég digitális platformjain, azaz online, telefonon vagy e-mailben intézhetik ügyeiket. A döntés visszavonásig érvényes. Az E.ON arra kéri ügyfeleit, hogy lépjenek be, illetve, ha még nem tették, regisztráljanak az online ügyfélszolgálaton (www.eon.hu/ugyintezes). A hosszabb várakozási idő elkerülése érdekében kérik ügyfeleik együttműködését, hogy a telefonos ügyfélszolgálatot (https://www.eon.hu/hu/lakossagi/elerhetosegek.html) csak sürgős esetben keressék a következő időszakban.

Az NKM Nemzeti Közművek további rendelkezésig bezárja ügyfélszolgálati irodáit. Ügyfeleiket arra kérik, hogy ezen időszakban válasszák a teljes kapacitással működő online ügyfélszolgálatot, mobilapplikációt, telefonos ügyfélszolgálatot vagy juttassák el megkeresésüket írásban a társaság e-mail- és postacímére.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ Zrt.) hétfőtől március 31-ig szünetelteti a személyes ügyfélszolgálatot a járványveszély miatt. A NÚSZ Zrt. az ügyfeleknek a telefonos és online elérhetőségeket ajánlja. Az ügyfelek bármilyen ügyet intézhetnek ilyen módon, ha jelzik azt a megkeresésükben. A NÚSZ Zrt. mindegyikükkel felveszi a kapcsolatot. A személyes ügyfélszolgálat átmeneti felfüggesztése ugyanakkor nem mentesít az ügyintézési felelősség és az úthasználati díj megfizetése alól.

Március 15-től rendkívüli ítélkezési szünet lépett életbe a bíróságokon a koronavírus-fertőzés miatt – közölte az Országos Bírósági Hivatal. Az ügyfelek a rendkívüli ítélkezési szünettel összefüggésben további információkat a bíróságok központi honlapján (www.birosag.hu), valamint az ítélőtáblák és a törvényszékek honlapján kaphatnak.

A fővárosi kormányhivatal azt kéri az emberektől, hogy személyesen csak szükség esetén és csak időpontfoglalással menjenek kormányablakba, de inkább interneten intézzék az ügyeket. A kormányablakok hétfőn nyitják meg az új foglalható időpontokat, ezzel párhuzamosan kevesebb olyan ügyfelet tudnak majd fogadni, aki időpontfoglalás nélkül érkezik. Időpont ügyfélkapuval az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, ügyfélkapu nélkül a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon foglalható. A kormányablakokban, okmányirodákban és más ügyfélszolgálatokon korlátozhatják a bent tartózkodók maximális létszámát. Az elkészült okmányokat az eddigiekkel ellentétben nem személyesen kell átvenni a kormányablakokban, okmányirodákban, illetve a postán vagy a kézbesítőtől, hanem levélküldeményként a postaládába kézbesítik azokat. Felhívták a figyelmet továbbá arra, hogy a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos, március 12-t követően lejáró okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják. Külföldön azonban nem érvényesek a lejárt okmányok. Akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítania kormányablakokban. Azt javasolják, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható 1818 Kormányzati Ügyfélvonalat – közölte a fővárosi kormányhivatal.

(Forrás: MTI)