Amerikai kutatók szerint a helyhez és appokhoz kötött hirdetések vásárlói veszedelmesen sokat megtudhatnak személyek mozgásáról és applikáció-használatáról.

A mobilapplikációkban megjelenő hirdetések segítségével érzékeny információk gyűjthetők személyek pozíciójával és aplikáció-használatával kapcsolatban – írja a Computerworld.

Megadott helyekhez és appokhoz kötődő hirdetéseket vásároltak, és megnézték, mely mobil előfizetők felelnek meg a célzásnak. Tíz különböző appban tesztelték a reklámokat, és minden esetben széleskörűen hozzáférhető hirdetési hálózatokat használtak.

Az appokban megjelenő reklámoknál a hirdetés vásárlóiként  tudomást szereztek a felhasználó rendszerén telepített aplikációkról.

Ezekkel a technikákkal könnyű visszaélni. Egy vállalkozás a helyhez kötött hirdetésekkel például nyomon követheti a mozgásokat a konkurens főhadiszállásán.