A cégeket és a pályakezdőket hozza össze a Zyntern applikációja, amelyen interaktív hirdetéseket, a munkaadók pedig közösségi médiafelületekhez hasonló karrier-profilokat találnak.

A Z generáció tagjai csak azokat a cégeket rakják preferencia-listájukra, amelyek mobilon is elérhetőek – mondta Barathi Tamás, a startup egyik alapítója a Kreatív Online-nek.

Minden fontos információt okostelefonon keresztül szereznek meg – és aki nem elérhető így, az számukra nem is létezik. A Zyntern.com egy reszponzív felületű weboldallal indul majd – ez lesz majd később applikációként is elérhető -, ahol a gyakornoki programot kereső diákok és a pályakezdőket kereső cégek regisztrálhatnak.

Barathi szerint sokszor már maga az álláshirdetés szövege és formátuma is elriasztja a fiatalokat. A munkaerő toborzóknak sok esetben szűkösek a lehetőségeik, ezért kötött leírásokkal, bonyolultan fogalmazzák meg a meghirdetett pozíciókat – úgy, hogy a célközönség gyakran a felét sem érti annak.

Az oldalon a látogatók körülményes hirdetések helyett interaktív tartalmakat találnak. A cégek bemutatkozó videókat, fotókat és rövid infografikákat tölthetnek fel, vagy videós munkaköri leírást ágyazhatnak be a hirdetésük mellé, hogy a fiatalok minél gyorsabban és egyszerűbben szerezhessenek információt róluk.

Az applikáció segítségével a fiatalok bármikor kapcsolatba léphetnek a munkaadókkal, akár diák- vagy pályakezdő munkát, akár szakmai gyakorlati helyet keresnek maguknak. Ezen kívül az önkéntes lehetőségeket is megtalálják majd ezen keresztül.

Fontos kérdés, hogy a fiatal munkavállalók gyakornokként kapnak-e pénzt a munkájukért. Ma ugyanis ez már alapelvárásuk – ami a multiknál például nettó 600-700 forintos órabért jelent.

Még ennél is fontosabb számukra, hogy gyakornoki idejük alatt olyan változatos munkát végezzenek, ami előbbre viszi őket. A mai fiataloknak csekély a lojalitása, gyorsan tudnak váltani. Amíg azt érzik, hogy egy adott munkakörben fejlődni tudnak, addig hajlandóak maradni – fogalmazott Barathi Tamás.