Tizenkilenc egyetemről érkeztek ötletek az OTP Business által meghirdetett ÜzletRace Hallgatói Pályázaton. A meghirdetett két kategóriában, a Fintech területen a bankok lehetőségeit feltérképező „Fejlesztő”, valamint a márkát erősítő CSR-témájú „Reklámguru” kategóriában hat díjat valamint egy közönségdíjat osztottak ki.

Lezárult az első OTP Business ÜzletRace Hallgatói Pályázat, amelynek keretében fiatal tehetségek mutathatták be újszerű és innovatív ötleteiket. A verseny nem titkolt célja az volt, hogy az új ötletek hozzájáruljanak a bankszektor megújulásához. Az 1,65 millió forintos összedíjazású pályázaton 19 egyetemről érkeztek pályázatok. Az első, online forduló után a döntőben kategóriánként 5-5 csapat mutathatta be szóban is ötletét az OTP Business szakmai zsűrije előtt.

A zsűri hat pályamunkát díjazott, valamint a rendezvényen egy közönségdíjat is kiosztottak. Mindkét kategóriában az első helyezett pályázat 350 ezer, a második 250 ezer, a harmadik pedig 150 ezer forintos díjazásban részesült. A Facebook közönségszavazás különdíjasa 150 ezer forintot kapott.

A verseny keretében olyan új, formabontó ötletek kaphattak teret, amelyek túlmutatnak a hagyományos banki megoldásokon, újszerűségükkel nagyban hozzájárulhatnak a megváltozott ügyféligények teljesítéséhez. A pályázattal az OTP legfőbb célja az volt, hogy felkutassa és támogassa azokat az ifjú tehetségeket, akik érdeklődnek a szektor iránt, értik a bankvilág működését, ismerik az ágazat kihívásait. A fiatal tehetségek új látásmodú javaslataikkal hozzájárulhatnak ahhoz, hogy mielőbb válaszokat, megoldásokat lehessen adni ezekre a kihívásokra – hangsúlyozta Csonka Tibor, az OTP Business ügyvezető igazgatója.

A versenyzők két kategóriában mutathatták be ötleteiket: A Reklámguru esetében olyan előremutató CSR-kampányterveket vártak a szervezők, amelyek társadalmi hasznosságukkal egyszerre járulnak hozzá a közösségi problémák kezeléséhez, valamint a pénzintézet jó hírnevének építéséhez. A Fejlesztő kategóriába pedig olyan fintech, vagyis pénzügyi technológiai projektekkel lehetett nevezni, amelyek a digitalizáció korában felmerülő új kihívásokra keresnek megoldásokat.

Az egyetemistákat aktívan foglalkoztatják a bankszektor kérdései, a pénzügyi innováció, a digitális megoldások, és nem utolsó sorban a társadalmi felelősségvállalás. Ezt támasztja alá az is, hogy 19 egyetemről érkeztek pályamunkák. A Fejlesztő kategóriában előremutató technológiákat, az ügyfelek igényeit és mobileszközeit felhasználva hoztak ötleteket a versenyzők, a Reklámguru kategória indulói pedig valóban átgondolt, és társadalmilag érzékeny témákat felkaroló projektekkel indultak a megmérettetésen. Kiemelendő, hogy a legtöbb csapat már előzetes piackutatással készült a versenyre, ez pedig már önmagában is jól mutatja a profi hozzáállást – zárta gondolatait az OTP Business ügyvezető igazgatója.