2019. május 8. szerda, 13:31
Spar, Spar Magyarország, házhozszállítás
Elindította webshopját a Spar Magyarország, a házhoz szállítási szolgáltatás a fővárosban és 49 környező településen érhető el. A több mint 960 millió forintos fejlesztés az év végéig csaknem száz újabb munkahelyet teremt.

Szalay Zsolt, a Spar Magyarország ügyvezető igazgatója szerdai, budapesti sajtótájékoztatóján elmondta, Ausztriában és Szlovéniában már működik ez a rendszer, de a szoftvert a magyarországi piaci környezethez adaptálták. Az internetes áruház elindításának előkészítése mindegy 30 hónapot vett igénybe, a tesztüzem 11 hónapig tartott.

A beruházás költségében benne van egyebek mellett a weboldal fejlesztése, az informatikai infrastruktúra létrehozása, illetve a szükséges áruházi átépítések. Három Interspar hipermarketből, a pesterzsébetiből, a diósdiból és a szentendreiből szállítják ki az online megrendeléseket - tájékoztatott Szalay Zsolt.

A szállítást nem szervezték ki külsős cégnek, saját flottát hoztak létre, az autókban a Spar alkalmazottai ülnek, így tudnak egységes minőséget biztosítani a vevőknek - hangsúlyozta az ügyvezető igazgató, aki kitért arra is, hogy a tervezett induló létszámot feltöltötték, bár a munkaerőhiány nagy kihívást jelent.

A flotta 20 Peugeot Boxer típusú kisteherautóból áll, amelyek raktere alkalmas a hűtésre és a fagyasztásra. A mirelit termékeket speciális akkus hűtő segítségével egészen a vásárló ajtajáig tudják a kellő hőmérsékleten tartani - mondta Janó Dávid, a Spar e-kereskedelmi vezetője.

A vásárlók kétórás idősávokban rendelhetnek, hétfőtől péntekig 8 órától 22 óráig, szombaton 8 órától 18 óráig, vasárnapra viszont nem terveznek kiszállítást. Az igényelt kiszállításért 499-999 forintot kell fizetni, a személyes (drive-in) átvétel 150 forint költséggel jár, 25 ezer forint feletti rendelésnél a szolgáltatás ingyenes. A drive-in átvevőhelyek a kiszállításban részt vevő hipermarketekben találhatók, ahol a vásárlók az áruházakon kívül, az autójukban ülve, személyesen vehetik át a megrendelt termékeket.

Szalay Zsolt elmondta, 800 ezer háztartást érnek el a fővárosban és az érintett 49 településen, a következő 18 hónapban erre a területre koncentrálnak. A további terjeszkedésről később döntenek, közben folyamatosan figyelik a piacot. A várakozásokról annyit mondott, az első teljes évben, 2020-ban egy Interspar méretű áruház forgalmát bonyolíthatják le online, de ezt számszerűsíteni nem kívánta, ugyanis hosszú távú befektetésről van szó.

(Forrás: MTI)


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja