2016. február 26. péntek, 18:01
NFH, légi közlekedés, fogyasztóvédelem
Felszámolják az Air Méditerranée francia légitársaságot. A cég ennek ellenére jelenleg is értékesít repülőjegyeket, ezek megvásárlását azonban senkinek nem ajánlja a fogyasztóvédelmi hivatal.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) a francia társközpontjától értesült arról, hogy az Air Méditerranée francia légitársasággal szemben a Francia Kereskedelmi Bíróság január 13-án fizetésképtelenségi eljárást indított, majd február 15. napjától a bíróság a légitársaságot felszámolási eljárás alá vonta.

A francia társközponttól kapott információk szerint a felszámolási eljárás jelen szakaszának célja, hogy megvizsgálják, hogy a légitársaság még megmenthető-e, fizetőképessége helyreállítható-e, ezért jelenleg a légitársaság még értékesít jegyeket a járataira, illetve a működési engedélye február végéig biztosított – közölte az NFH.

Az NFH rendelkezésére álló információk szerint a bíróság felszámolóbiztost jelölt ki, és azok az utasok, akik Franciaországban élnek március 17-ig, a nem Franciaország területén lakók pedig május 17-ig nyújthatják be a jegyárvisszatérítésre és/vagy kártalanításra vonatkozó igényüket a felszámolóbiztos felé. Az igénybejelentést francia nyelven szükséges megfogalmazni és ajánlott levél útján megküldeni, amelyhez csatolni kell az igényt alátámasztó valamennyi dokumentumot (például repülőjegy, költséget igazoló számlák, nyugták), és pontosan meg kell jelölni a követelés összegét. 

Azoknak az utasoknak, akiknek az Air Méditerranée légitársaságnál február 29. követően induló járatra szóló foglalással rendelkeznek, és a repülőjegyet közvetlenül a légitársaság honlapján keresztül vásárolták, a jegyárvisszatérítési igényüket a légitársaság ügyfélszolgálata felé kell bejelenteniük a service-clients@air-mediterranee.fr e-mail címen. Amennyiben a jegyet utazási irodán keresztül vásárolták vagy a repülőjegy egy utazási csomag része, akkor az utasnak az utazási irodával kell kapcsolatba lépnie, amely segít majd megoldást találni.

A légi utas jogokat szabályozó 261/2004/EK rendelet 5. cikke járattörlés esetére előírja, hogy az érintett utasoknak az üzemeltető légifuvarozó a jegy árának vételi ár szerinti visszatérítését vagy összehasonlítható szállítási feltételek mellett átfoglalást ajánlj fel, amely lehetőségek közül az utas jogosult választani. Emellett járattörlés esetén bizonyos feltételek fennállásakor a fogyasztóknak joguk van az üzemeltető légifuvarozó általi kártalanításhoz (távolságtól függően: 250, 400 vagy 600 euró összegben) is a rendelet 7. cikkével összhangban.

Tekintettel arra, hogy a légitársaság jelenleg anyagi nehézségekkel küzd, ugyanakkor továbbra is folytatja a jegyárusítást, az EFK álláspontja szerint előzetesen mindenképpen javasolt alaposan átgondolni a légitársaság valamely járatára történő jegyvásárlást. Hiszen elképzelhető, hogy a járat a légitársaság pénzügyi nehézségei miatt végül törlésre kerül, és a jegyárvisszatérítési igények pénzügyi fedezet hiányában nem lesznek teljesíthetők. Érdemes tehát az adott útvonalra más légitársaság járatára jegyet váltani.

Járattörlés esetén amennyiben a repülőjegy megvásárlása bankkártyával történt, javasolt felkeresni a kártyakibocsátó bankot és úgynevezett „chargeback” eljárás keretében kérni a kifizetett jegy vételárának visszatérítését. A „chargeback” eljárás lényege az, hogy a bank egy már végrehajtott terhelést a számlatulajdonos utasítására visszavon. Az eljárás részleteiről, határidejéről és megindításának feltételeiről a számlavezető bank tud bővebb információval szolgálni.


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja