Csak azok az utazási irodák kapnak ezentúl működési engedélyt Romániában, amelyek bizonyítani tudják, hogy csőd esetén kártalanítani tudják ügyfeleiket.

Az ügyfelek védelmét hivatott erősíteni nem csak a visszaélések, hanem a szolgáltató esetleges csődje esetén is az utazási irodák működését szabályozó új román kormányrendelet, amely szeptember 2-től.

A Krónika által megszólaltatott szakember szerint a szigorúbb feltételek nem nehezítik meg a tisztességesen dolgozó irodák életét, viszont megtisztítják a piacot, és ezzel megerősítik az ügyfelek bizalmát.

A legfontosabb módosítás, hogy az utazási irodáknak, a viszonteladóknak a valós forgalmukra kell biztosítást kötniük, és hatékonyabb biztosítási vagy garanciavállalási mechanizmusokat kell felmutatniuk annak érdekében, hogy amennyiben bármilyen gond van, vagy ha csődbe jutnak, kártalanítani tudják az ügyfeleiket.

A működési engedélyt csak abban az esetben válthatják ki, ha az utazási iroda törzstőkéje legkevesebb 25 ezer lej. A módosítás másik fontos eleme, hogy minden irodának, az új, szigorított feltételek alapján az év végéig meg kell újítania az engedélyét.