
A héten a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) összes jegyautomatáján szoftverfrissítést végeznek, hogy csökkentsék a visszaélések lehetőségét.
A héten, hétfő óta szoftverfrissítést végeznek minden jegyautomatán – írta a BKK az MTI-hez eljuttatott közleményben. Ezután ha a kiadónyílás eltömítése miatt az ügyfél nem tudja elvenni a visszajáró összeget, a készülék 40 másodperc múlva visszahúzza a pénzt. Így a továbbiakban nem lesz értelme eltömíteni az automaták kiadónyílását.
Ezentúl valamennyi automata képfelvételeket készít, ami nagymértékben hozzájárulhat az elkövetői kör azonosításához.
Rendszeres időközönként a visszaélésekkel kapcsolatos figyelemfelhívó szöveg jelenik meg az automatákon, az értékesítési felület nyitóképernyőjének hírsávjában, illetve a képernyővédőn, magyar és angol nyelven.
A társaság összesítette a feltárt esetek kárértékeit, és június végén rongálás miatt feljelentést tett a Fővárosi Főügyészségen. A BKK azt javasolta az utasoknak, hogy minden olyan esetben, amikor az automaták rongálásából adódóan káruk keletkezik, tegyenek feljelentést a rendőrségen.
A BKK azt javasolja: aki teheti, bankkártyával vásároljon az automatákból, készpénzes fizetéskor pedig vásárlás előtt érdemes ellenőrizni a bankjegykiadó nyílást, amely az automata jobb oldalán az érme- és jegykiadó tálcával egy magasságban található.
Azok az ügyfelek, akiknek az automata eltömítés miatt nem tudta visszaadni a visszajáró összeget, használják a készüléken található Segítség gombot. Így a vásárló közvetlenül kapcsolatba léphet a BKK ügyfélszolgálati munkatársával, anélkül, hogy végig kellene mennie a telefonos menürendszeren.