
A szlovák oktatási minisztérium bemutatta reformprogramját, amellyel meghatározzák az oktatás és nevelés céljait az elkövetkező évtizedben.
A következő hat hétben, mielőtt az óvodai oktatást, a tanító munkáját, a regionális és felsőoktatást érintő dokumentum a törvényhozás elé kerülne, véleményezési eljárás folyik majd Szlovákiában. Ezt követően az anyag a kormány, majd a parlament elé kerül – írja a hirek.sk.
„A dokumentum egy hosszú távú elképzelésként, vízióként szolgálna, hogy a politikai képviselet képes legyen tényszerű intézkedéseket foganatosítani, beleértve azok anyagi bebiztosítását is, hogy a gyermekek, az ifjúság oktatása és nevelése optimális legyen” – nyilatkozta Peter Plavčan oktatási miniszter.
A tárcavezető kerekasztal beszélgetések formájában a szakmát és a széles nyilvánosságot egyaránt szeretné a vitába bevonni. A reformok jóváhagyását követően a tárca kétéves akcióterveket készít majd. Az első ilyen akcióterv a 2018-2019-es évet érintené. Az első reformintézkedések gyakorlati bevezetésére 2018. szeptember 1-vel kerülne sor.
Az oktatási reform egyik hozadéka a személyre szabott oktatás lenne, ami azt jelenti, hogy minden gyermeket legjobb tehetségének megfelelően fejlesztenek. Az iskola például meghatározhatja a tanítási óra időtartamát és az osztályok létszámát.
A további reformok az óvodákat, a tanulók értékelését vagy a felsőoktatási intézmények akkreditációját érintik. A jövőbeni pedagógusok felkészítésének is javulnia kellene. A pedagógusok munkáját asszisztensek segítenék, így a tanítók teljes mértékben az oktatásnak szentelhetnék magukat.