Home Fogyasztóvédelem Hiányosan tájékoztathatta a fogyasztóit a DIGI

Hiányosan tájékoztathatta a fogyasztóit a DIGI

0
Hiányosan tájékoztathatta a fogyasztóit a DIGI

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a DIGI-vel szemben, mert nagysebességű internet szolgáltatásának népszerűsítése megtévesztheti a fogyasztókat.

A hivatal versenyfelügyeleti eljárást indított annak vizsgálatára, hogy a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) megfelelően tájékoztatja-e a fogyasztókat „DIGINet 1000″ szolgáltatásának népszerűsítésekor.

A cég ugyanis valószínűsíthetően azt a benyomást kelti a fogyasztókban, hogy az optikai szálas, FTTH technológiával kiépített szolgáltatásra kötött internet-előfizetéssel minden további feltétel nélkül elérhetik a kínált (vagy legalább a garantált) sebességet. Ezek eléréséhez azonban a fogyasztók saját eszközeinek is meg kell felelniük meghatározott technikai követelményeknek, vezeték nélküli internetelérés esetén emellett olyan router beszerzése szükséges, amely képes a vállalt sebesség biztosítására. Így a vállalkozás feltételezhetően nem – vagy csak időszerűtlenül – tájékoztatja a fogyasztókat a döntésükhöz szükséges, jelentős információkról.

Kiemelték: a versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a feltételezett jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul.

Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható – írta a GVH.

(Forrás: MTI)