2016. május 2-tól megújult a Nemzeti Adó- és Vámhivatal telefonos Ügyféltájékoztató és Ügyintéző Rendszere (ÜCC).

Egyszerűbbé és átláthatóbbá vált a menürendszer, és akár diszpécser is segít az ügyintézéshez szükséges menüpont kiválasztásában – olvasható az adóhivatal közleményében. (Az ÜCC megújult menütérképe alább letölthető.)

További változás, hogy 2016. május 2-tól már az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény szerinti adózói minősítéssel kapcsolatban is kérhető konkrét felvilágosítás az ÜCC-ben. Ha a minősítéssel összefüggésben az adózónak esetleges észrevétele, kifogása van, akkor azt telefonon is megteheti.

Az ügyfelek az ÜCC eddigi „jól bevált” szolgáltatásai segítségével továbbra is intézhetik adóügyeiket személyes megjelenés nélkül: például telefonon javíthatják bevallásaikat, kérdezhetik le adófolyószámlájuk adatait vagy kezdeményezhetik az adóhatóságnál nyilvántartott adataik módosítását.

Az ÜCC elérhetősége:

  • belföldről: 06 (40) 20-21-22
  • külföldről: +36 (1) 441-9600

Ügyfélfogadási idő:

  • hétfőtől csütörtökig: 8:30–16:00
  • pénteken: 8:30–13:30

Az ÜCC használatához egyedi ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) szükséges, melyet a TEL nyomtatvány papír alapú, vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával lehet kérni. A könnyű megjegyezhetőség érdekében az azonosítás céljára szolgáló PIN-kód 4 számjegyű és szabadon megváltoztatható. A már meglévő 8 jegyű ügyfélazonosító-számok módosítása is elérhető az ÜCC rendszer hívásával közvetlenül a hangos menüben.