Home Innováció Elkészült a Kreatívipari stratégia

Elkészült a Kreatívipari stratégia

0
Elkészült a Kreatívipari stratégia

Több mint száz résztvevő online jelenlétében rendezték meg a III. Kreatívipari Kerekasztalt, amelynek témáját az elkészült Kreatívipari stratégia 2020-2030 szolgáltatta.

„Akik ismerik a magyarokat, azok elsőként találékonyságunkat, kreativitásunkat és innovatív képességeinket említik, amely a külföldiek szerint páratlan kultúránkban és egyedülálló nyelvünkben gyökerezik. Az az épített és természeti környezet, ami Magyarországot és fővárosunkat jellemzi, szintén tele van kreativitással és új gondolatokra ösztönöz. Ezért is hozzák a nemzetközi nagyvállalatok olyan szívesen Magyarországra fejlesztő kapacitásaikat és szaktudást igénylő tevékenységeiket. Gazdaságstratégiai megközelítésben ennek okán feladatunk, hogy segítsünk tudatosítani erősségeinket és kiaknázni az ebben rejlő potenciált, amely hozzájárul a munkahelyek megerősítéséhez, új munkahelyek létrejöttéhez, fenntartható gyarapodásunkhoz. A Kreatívipari stratégia célja erősségeink tudatosítása és a további cselekvés irányainak kijelölése az előttünk álló, 2030-ig terjedő időszakra.” – nyitotta meg a kerekasztalt György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára.

„Az elkészült Kreatívipari stratégia megteremti az alapot arra, hogy az ágazati szereplők együttműködési lehetőségeiket szektoron belül és a többi iparággal is megsokszorozzák, valamint egy ágazati ernyőszervezeten keresztül aktívan alakíthassák a hazai kreatívipar jövőjét” – hangsúlyozta Fülöp József kreatíviparért felelős miniszteri biztos.

A stratégia célul tűzi ki a rendkívül szerteágazó kreatívipar mérési rendszerének kidolgozását, amellyel bemutathatóvá válik az ágazat teljesítménye a magyar nemzetgazdaságon belül. Javaslatot fogalmaz meg a hazai kreatíviparág hozzáadott értékének szignifikáns növelésére, exportkapacitásának fejlesztésére egyrészt az oktatás és képzés, másrészt a támogatási rendszer fejlesztése, valamint a szereplők együttműködését megerősítő érdekképviseleti szervezet létrehozása által. A stratégia céljainak megvalósítását a közeljövőben induló mintaprogramok támogatják.

A közel egyéves stratégiai tervezés lezárásaként az eseményen megköszönték a stratégiaalkotásban résztvevők áldozatos és konstruktív munkáját és a kerekasztal résztvevőinek együttműködését. Segítségükkel és támogatásukkal, hasznos észrevételeikkel hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar kreatív szektor következő 10 évét meghatározó fejlesztési célok megalapozottan, a szakmai javaslataiknak megfelelően kerüljenek kijelölésre, és ezáltal közös irányok kerüljenek meghatározásra 2030-ig – ismerteti az ITM.

A Kreatívipari Stratégiához kapcsolódó háttéranyag itt tölthető le: https://mab.to/LAUEidY0j

(Forrás. MTI)