A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elfogadta a Netpincért üzemeltető Viala Kft. kötelezettségvállalását. A GVH értékelése szerint e vállalás alkalmas a versenyprobléma megoldására, mert lehetőséget teremt az éttermek számára arra, hogy saját csatornáikon a Netpincéren megjelenő áraknál alacsonyabb árakat‎ kínáljanak bizonyos körülmények között. Így megszűnik az éttermek ellenérdekeltsége, hogy más közvetítő portálokon kedvezőbb feltételeket alkalmazzanak.

A GVH azért indított eljárást a legnagyobb ételrendelés-közvetítő portál üzemeltetője ellen, mert az feltételezhetően versenykorlátozó kikötéseket alkalmazott az éttermekkel kötött szerződéseiben. A vállalkozás ugyanis előírta, hogy az éttermek kötelesek szolgáltatásaikat a Netpincéren ugyanolyan kondíciókkal (például árakkal, kedvezményekkel, kiszállítási feltételekkel) kínálni, mint teszik azt saját értékesítési csatornáikon (honlapon, telefonos megrendeléskor, szórólapjaikon).

Bár a kikötés nem terjedt ki a más ételrendelés-közvetítőkön (azaz a Netpincér versenytársain) keresztül teljesített megrendelésekre, a gyakorlatban a GVH azt tapasztalta, hogy valamennyi értékesítési csatornán egységes feltételek, különösen egységes árak érvényesülnek – derül ki a versenyhivatal közleményéből.

Az éttermeknek ugyanis nem áll érdekükben, hogy más közvetítő portálokon a saját áraiknál olcsóbban kínálják szolgáltatásaikat, mert attól tartanak, hogy a fogyasztók elpártolnak tőlük, és inkább – a jutalékfizetési kötelezettség miatt az éttermek számára saját csatornáiknál költségesebb ‎– közvetítőkön keresztüli megrendelést választják.

Az eljárás során a GVH által azonosított versenyprobléma orvoslására a Netpincér vállalta, hogy módosítja az éttermekkel kötött szerződéseit. Ennek értelmében a továbbiakban az egységes feltételek alkalmazására vonatkozó kötelezettség nem terjed ki a nem online rendelési módokra (például a telefonos megrendelésre), illetve az eseti akciókra.