Telenor Magyarország Zrt, Vodafone Magyarország Zrt, TESCO-GLOBÁL Áruházak Zrt – a Budapesti Békéltető Testület hétfőn több, online értékesítéssel is foglalkozó cégnek tartott személyes tanácsadást és válaszolt az uniós békéltető honlappal összefüggő kérdéseikre.

2016. február 15-én elindult az az Európai Bizottság által fejlesztett uniós békéltető honlap, amely lehetővé teszi, hogy a fogyasztó egyszerűen, ingyen egyezzen meg akár a karosszékből, ha vitába keveredett az online vásárolt terméket, szolgáltatást illetően a vállalkozással.

Magyarországon az érintett cégeket szigorú tájékoztatási kötelezettség terheli, amely kiterjed többek között az uniós békéltető honlap elérhetőségére és arra, hogy az online rendeléssel, szolgáltatással összefüggő viták rendezésére azt igénybe lehet venni.

Többek között erről is szó esett azon a szakmai egyeztetésen, amelyen részt vettek a Telenor Magyarország Zrt., a Vodafone Magyarország Zrt., a TESCO-GLOBÁL Áruházak Zrt., a JátékNet.hu Webáruház Kft., valamint az Önszabályozó Reklám Testület képviselői.

A későbbiekben a Magyar Telekom Nyrt. és a Skoopy Kft. (Bónuszbrigád.hu), valamint a Magyar Utazási Irodák Szövetsége számára tartanak workshopot.

A megbeszélésen egyértelmű volt az igény a cégek részéről, hogy amikor csak lehet, számukra költségkímélő módon és az interneten keresztül szeretnének részt venni a vitarendezésben, amelyre a honlap lehetőséget is nyújt. Ehhez viszont meg kell tanítani annak használatát. A Budapesti Békéltető Testület ebben is segít.

A Testület várja az online értékesítésben érintett cégek jelentkezését és igény esetén személyesen tart számukra tájékoztatást a témában.