A belépők a Nemzeti Mobilfizetési (NM) Zrt. applikációjával válthatók meg, nincs tranzakciós vagy egyéb költségük, a felhasználó pedig annyit fizet, mint amennyit a pénztárnál is kellene.

Veres Mihály, az NM Zrt. vezérigazgatója az applikációt bemutató csütörtöki sajtótájékoztatón elmondta, közel két hónapos tesztidőszak után, július elseje óta lehet az állatkerti belépőt mobilfizetéssel megvenni.

Persányi Miklós a Fővárosi Állat- és Növénykert főigazgatója hozzátette, a mobilfizetéssel elérhető digitalizált jegy környezetbarát és igazítható a folyamatosan bővülő attrakciókhoz is. Az új megoldást kiemelt jelentőségűnek nevezte, hiszen az állatkert évi egymillió látogatójával az ország egyik leglátogatottabb nevezetessége, így az ide érkezők számára is kényelmesebb és gyorsabb lett a jegyváltás.

A főigazgató jelezte, hamarosan az idei félmilliomodik látogatót is köszönthetik a kertben, a nagyjából két év múlva elkészülő fejlesztésekkel pedig még több látogatójuk lesz. Persányi elmondta, a közönséget újabb és újabb érdekességekkel várják: a Cápasuliba nemrég érkeztek új cápák, sok kisállat cseperedik, nemrégiben a flamingóknál kelt ki 15 fióka, de van kiselefánt, gorilla és orangután kölyök is.

Veres Mihály, az NM Zrt. vezérigazgatója elmondta, a látogatónak le kell töltenie okostelefonjára a mobilfizetési applikációt, ki kell választania a megfelelő belépőjegyet és nincs más dolga, mint élvezni a gyors és készpénzmentes fizetés előnyeit. A megvásárolt belépőket elegendő telefonon bemutatni – ismertette a vezérigazgató.

Tájékoztatott arról is, hogy az öt éve működő mobilfizetési szolgáltatást nyújtó Nemzeti Mobilfizetési Rendszert a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. 2018. őszén tette alkalmassá a digitalizált belépőjegy szolgáltatások kiszolgálására, ami tartalmazza a mobilfizetéssel történő jegyvásárlást és ellenőrzést. Terveik szerint az együttműködésüket az állatkerttel később továbbfejlesztik, és a budapesti állatkerti belépőjegy tartalmazhatja majd a tömegközlekedés költségét is. Veres Mihály szerint a mobilfizetési rendszer szolgáltatásai iránt jelentős az igény, 2014-ben még 1,2 millió felhasználója volt, jelenleg már 2,6 millióan használják.

(Forrás: MTI)