A Tigáz visszavonja igényét, illetve a már befizetett összeget visszatéríti azon ügyfeleinek, akiknek az elmúlt hetekben tévesen küldött értesítést behajtási költségátalány megfizetéséről.

A Tigáz az elmúlt négy hét során értesítést küldött a behajtási költségátalány megfizetéséről azoknak az ügyfeleknek, amelyek egy vagy több számlájukat nem vagy késedelmesen fizették meg. Tévedés azoknál az ügyfeleknél fordulhatott elő, akiknek lakossági és vállalkozási gázfogyasztását azonos ügyfél-azonosító alatt tartja nyilván a szolgáltató – közölte a Tigáz.

A közleményben hangsúlyozták, hogy a vállalat az értesítést a vonatkozó törvényben foglaltakkal összhangban küldte ki. A törvény hatálya ugyanakkor nem terjed ki az egyetemes szolgáltatásra jogosult lakossági fogyasztókra, hanem a vállalkozások, valamint a vállalkozás és szerződő hatóság közötti kereskedelmi ügyletek kiegyenlítéseként teljesített fizetésekre – tették hozzá.

Nemcsak a kisvállalkozók érintettek, hanem minden vállalkozó, önálló gazdasági vagy szakmai tevékenységet folytató szervezet, még ha az adott tevékenységet egyetlen személy, magánszemély végzi, ide tartoznak az egyéni vállalkozók is. A behajtási költségátalány mértékét és hatókörét a törvény szabályozza – emlékeztetnek a közleményben. 

A Tigáz hangsúlyozta, az egyenlő bánásmód elve alapján jár el minden ügyfelével, a késedelmes számlafizetésnél nem tesz, és nem tehet különbséget. A közleményben arra is felhívták a figyelmet: ha a késedelmesen fizető ügyfél nem fizeti meg a behajtási költségátalányt, legvégső esetben a szolgáltatás kikapcsolható.

Az olasz Eni energiaipari cég tulajdonában lévő Tigáz Magyarország egyetemes gázszolgáltatási engedélyét a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) 2016. október 1-jei határidővel vonta vissza a vállalat kérésére. Az ügyfeleket a Főgáz veszi át. A cég Magyarország egyharmadán végzett gázszolgáltatási tevékenységet. A Tigáz szabadpiaci gázkereskedelmi portfólióját is értékesítette. (MTI)