A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Kalocsán nyitotta meg ötödik Szolgáltató Központját. Tájékoztatási, tanácsadási szolgáltatásokat is biztosítanak a gazdálkodóknak, vállalkozásoknak, külső szakmai partnerek bevonásával.

A NAK tagjai versenyképességének növelése érdekében folyamatosan bővíti szolgáltatásainak körét. A mintegy 400 ezer agrárgazdasági kamarai tag érdekeit képviselő és számukra szolgáltatásokat nyújtó köztestület a partnernyilvántartás fejlesztése nyomán immáron naprakész, közhiteles adatokra épülő, széles körű adatbázissal rendelkezik a tagságáról, amely lehetővé teszi, hogy hatékonyabban szolgálja ki őket.

Az első NAK Szolgáltató Központ Hajdúböszörményben nyílt meg, 2016 decemberében, a második Sárváron. Az országban harmadik központ Gödöllőn, a negyedik Sárbogárdon létesült. A központokban a NAK egy helyszínen biztosítja a gazdálkodók számára a szakmai tájékoztatást, tanácsadást olyan témákban, amelyek segítik őket gazdálkodásuk, vállalkozásuk eredményesebb működtetésében. A következő héten Karcagon nyílik hasonló központ.

A köztestület számos szolgáltatást vezetett be a közelmúltban, és további újakon dolgozik. Kibővítette internetes piackeresőjét, több mint 50 ezer hektárra készített tápanyag-gazdálkodási tervet, ismét elindította a területmérési szolgáltatását, de gazdálkodási napló kitöltését segítő programmal is támogatja tagjait, illetve megújult a NAK növényvédelmi portál.

Egy éve elindult a NAK telekommunikációs szolgáltatása, a BirtOKOS, ami többféle, a gazdálkodók számára kedvező tarifacsomagot kínál.

A kamara biztosításközvetítési szolgáltatása segítségével pedig előnyös növény-, géptörés- és mezőgazdasági vagyonbiztosítás érhető el.

A NAK gázenergia-beszerzéssel kapcsolatos tendert is indít, melynek eredményeként tagjai olcsóbban, kedvezőbb feltételekkel juthatnak energiához.

Egy nemrég készült reprezentatív felmérésen a NAK tagjainak nagy többsége kedvezően nyilatkozott a kamara legtöbb tevékenységéről. A megkérdezettek közel háromnegyede szakmailag felkészültnek tartja a NAK-ot, és úgy véli, naprakész információkat nyújt, segítőkész, törődik a tagokkal, hasznos tanácsokat ad.

Mintegy kétharmaduk szerint rugalmas, hatékonyan működik a szervezet.