Tavaly 645 ezerszer használták a Mol Bubi kerékpárjait, idén jelentős bővülést hozhat az M3-as metró felújítása is.

A Mol Bubi közbringarendszer üzemeltetési költsége megközelítőleg 260 millió forint, melynek több mint a felét a Mol finanszírozza – közölte a Világgazdasággal a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) sajtóosztálya. A rendszer nem profitorientált, a Fővárosi Önkormányzat a budapesti közösségi közlekedési rendszer kiegészítőjeként működteti.

A közbringarendszer jegy- és bérleteladásból származó bevétele 2015-ben és tavaly is mintegy 70 millió forint volt, az idén január és szeptember között a bérletek adták a teljes értékesítési forgalom 75 százalékát. Az idei téli forgalom valószínűleg eltér majd a korábbi évekétől, a BKK arra számít, hogy az M3-as metró felújítása miatt sokan választják majd alternatívaként a Bubit a rövidebb távú útjaikra.

A 2014. szeptember 8-i induláshoz képest a gyűjtőállomások száma 62, a kerékpároké pedig 35 százalékkal nőtt, már 124 állomáson összesen 1486 bicikli érhető el.

2018-ban újabb állomásokkal és kerékpárokkal egészítik ki a hálózatot. A Versenyképes Közép-Magyarország operatív program (Vekop) keretében szintén jövőre Óbuda központi részét is bekapcsolják a rendszerbe, az előkészítés már zajlik.