A Gazdasági Versenyhivatal a Közbeszerzési Hatóság „Napi közbeszerzés” elnevezésű mobiltelefonos alkalmazásán elérhető „napi tippekkel” hívja fel a közbeszerzéseken induló ajánlattevők, valamint a közbeszerzést kiíró ajánlatkérők figyelmét a kartellek kockázataira és kezelésére.

A „Napi közbeszerzés” a Közbeszerzési Hatóság hírcsatornája, amely naponta frissülő tudnivalókkal látja el a közbeszerzések iránt érdeklődőket. Az Android és iOS készülékekre is ingyenesen letölthető alkalmazást 2017. május 9-i indulása óta már több mint négyezer felhasználó töltötte le – írja közleményében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).

A „Napi tipp” menüpontban mától egy éven át heti rendszerességgel jelentkezik tippjeivel a GVH. Az ajánlatkérőknek, illetve az ajánlattevőknek szánt rövid, gyakorlati tanácsok a GVH két tájékoztató füzetére támaszkodnak, amelyek elérhetők a „Napi jó gyakorlat” menüpontban is. A tippek megjelenéséről „push” üzenet érkezik a menüpontra feliratkozóknak.

A GVH első tippje egyúttal a teljes sorozat alapüzenetét is közvetíti:

Tipp ajánlatkérőknek: A közbeszerzési kartell Önnek is árt!

A közbeszerzési kartellek megdrágítják a megvalósítandó projekteket és rontják azok minőségét. Kartell nélkül ugyanazért a pénzért többet és jobbat kaphat.

Tegyen a kartellek ellen!

Részletek a versenyhivatal „Kartellgyanús közbeszerzés?” című, ajánlatkérőknek szóló füzetében.

A „Kartellgyanús közbeszerzés?” címet viselő, az előbbiekben is hivatkozott tájékoztató az ajánlatkérőknek segít a kartellek felismerésében és a GVH vizsgálatainak támogatásában, valamint a közbeszerzési eljárások kiíróinak a kartellezés számára kedvezőtlen pályázati környezet kialakításában, a „Hogyan maradjon tiszta?” című füzet pedig az ajánlattevő kkv-kat segíti a közbeszerzési kartellezés elkerülésében.

A GVH említett kiadványai és tippjei a versenykultúra fejlesztését szolgálják a kartellekkel kapcsolatosan. A GVH 2015-ben indította kartellellenes kommunikációs kampányát „Nem marad köztetek” szlogennel, és microsite-ot hozott létre az edukáció hatékonyságának növelésére. E kampány részeként vezette be az újszerű kapcsolat-felvételi lehetőséget, a Kartell Chat-et is.

A GVH tippjeinek és két füzetének elérhetővé tétele a KH mobiltelefonos alkalmazásán a két hatóság együttműködésének egyik előremutató példája. A KH más hatóságok számára is lehetőséget kíván biztosítani arra, hogy a közbeszerzési szakmát támogató értékes tartalmakat tehessenek közzé a „Napi közbeszerzés” hírcsatornáján keresztül, a KH-val történő előzetes egyeztetést követően.