2018. június 8. péntek, 18:59
vállalkozás, kkv, Startup Campus, startup, IT, innováció
Június 5-én mutatkozott be a Startup Campus Global Program. A decentralizált inkubátor hálózat célja, hogy az egész világot átfogó szervezetként segítse az érettebb startupok nemzetközi piacra lepését. A globális programban Budapest mellett, olyan városok szerepelnek mint London, Berlin, Hong Kong, Szingapúr, Chengdu és Shenzhen, és további európai és tengerentúli állomások indulása várható.

A globális program minden városban helyi szakmai csapattal és partnerhálózattal az adott ökoszisztéma három meghatározó iparágára, technológiájára fókuszál és helyismereti előnyei mellett lokális jelenlétet biztosít a startupok számára. A bázisok legfőbb feladata, hogy a programban résztvevő cégeknek személyre szabottan segítsék a külföldi piacra lepést, különös hangsúlyt fektetve az adott ökoszisztémába való bekapcsolásukra, a növekedéshez elengedhetetlen helyi befektetési és értékesítési, valamint releváns partner hálózat bevonása által.

“A gyors hal megeszi a nagy halat! Ez a programunk egyik alap állítása. A globális hálózattal célunk felgyorsítani az innovatív vállalkozások nemzetközi validációját, piac szerzését. Az innovációs versenyben az egyik legfontosabb az idő és az időzítés. Programunkkal a startupok számára szeretnénk egy gyorsító pályát biztosítani és segíteni őket a globális versenybe való bekapcsolódásra” - mondta el Kovács Zsolt, a programot létrehozó Enteprise Hungary ügyvezetője.

A Startup Campus Global helyszínei és iparági fókuszai:

  • Berlin – Fintech, E-commerce, LifeSciences, Industry 4.0   
  • Budapest – FinTech, CleanTech, E-Commerce
  • Chengdu – LifeSciences, Agri-Food Tech, Gaming
  • Hong Kong – Fintech, SmartCity, Blockchain
  • London – Fintech, CleanTech, Life Sciences
  • Shenzhen – SmartCity, LifeSciences, CleanTech / Energy
  • Szingapúr – FinTech, Big Data, IoT

A Startup Campus Global két fő programja, a három lépcsős Soft-Landing Program, valamint a Business Validation Tour dedikált megoldást nyújtanak azokra a problémákra, amikkel egy startup a nemzetközi piacra lépés során szembesülhet. A programok legfőbb célja, hogy a különböző piacok és startup ökoszisztémák között hidakat építsen, valamint megkönnyítse startupok globális növekedését.

A jelentkezés mindegyik helyszínre nyitott.

A három lépcsős Soft-Landing Program célja, hogy segítse az érettebb startupok globális piacra lépését. Az első lépés a piac kiválasztására, elemzésére fókuszál a startup kompetenciái alapján. A második lépcső (minimum három hónap) a piaci validációról szól és az adott ökoszisztéma kulcs szereplőivel, partnerekkel való kapcsolat felvételt segíti.

Az utolsó lépcső, a business development (minimum kilenc hónap) célja, hogy az adott országba való belepés és működés optimális körülményeit megteremtse. Ez magába foglalja a szakmai network bővítését, értékesítést, és finanszírozási lehetőségek bevonását, ekkor már az adott ország üzleti entitásakènt.

A Business Validation Tour, egy fókuszált, gyors program, amely előre megszervezett találkozók segítségével mutatja be a az adott ökoszisztémát és annak fontosabb szereplőit, potenciális üzleti partnereket. A program Európán belül 3, Ázsiába való utazás esetén 7 napos.

A Vállalkozás rovat támogatója: STARJOBS Magyarország Kft.

Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja