2017. december 13. szerda, 11:44
adó, adózás, reklám, reklámpiac, Facebook, internet
A Facebook helyben, a tevékenysége szerinti országokban fogja könyvelni reklámbevételeit ahelyett, hogy dublini székhelyén venné nyilvántartásba azokat.

Dave Wehner, a cég pénzügyi vezetője blogbejegyzésében tudatta, hogy a Facebook vezetése úgy döntött, a jövőben helyi értékesítési struktúrára áll át azokban az országokban, amelyekben irodája támogatja a helyi hirdetőknek történő értékesítést. Mint elmondta, ez azt jelenti, hogy a reklámokból keletkező bevételeket a továbbiakban nem a dublini nemzetközi székhely rögzíti majd, hanem a cég helyi irodái tartják nyilván azokat. 

A Facebook úgy hiszi, hogy ez az értékesítési struktúrára nagyobb átláthatóságot biztosít majd. Wehner tájékoztatása szerint a közösségi médiaportál 2018-ban hajtja végre a változtatást, és 2019 első felében kívánja befejezni az új értékesítési struktúráját.

Az Európai Bizottság várhatóan márciusban terjeszti elő jogalkotási javaslatát azon multinacionális digitális vállalatok megadóztatásáról, amelyeket azzal vádol, hogy a nyereségük után fizetendő járulékukat alacsony adókulcsú uniós tagországokban róják le, például Írországban, vagy Luxemburgban. (MTI)


Cég és szolgáltatás kereső
Twitter megosztás Google+ megosztás
A szerkesztő ajánlja