Bevált gyakorlatok bemutatásával tenné versenyképesebbé a kiskereskedelmet az Európai Bizottság.

Az Európai Bizottság felvázolt egy sor bevált gyakorlatot a tagállamok arra irányuló erőfeszítéseinek támogatására, hogy egy nyitottabb, integráltabb és versenyképesebb kiskereskedelmi ágazatot hozzanak létre. 

A kiskereskedelmi ágazat az uniós gazdaság egyik legnagyobb ágazata, csaknem minden tízedik ember dolgozik a több mint 3,6 millió kiskereskedelmi vállalat valamelyikénél. Az uniós háztartások költségvetésük mintegy egyharmadát kiskereskedelmi üzletekben költik el. Az e-kereskedelem és a többcsatornás kiskereskedelem fejlődésével az ágazat gyorsan változik, és benne rejlik a lehetőség, hogy jobban teljesítsen.

A fő területek, amelyeken a bizottság szerint a tagállamok előrelépést érhetnek el a kiskereskedelmi ágazat megerősítése érdekében:

  • A kiskereskedelmi egységek létrehozásának megkönnyítése: A bizottság arra ösztönzi a nemzeti, regionális és helyi hatóságokat, hogy csökkentsék az indokolatlan vagy aránytalan terheket, és ezáltal egyszerűsítsék, rövidítsék le és tegyék átláthatóbbá a kiskereskedelmi egységek létrehozását célzó eljárásokat.
  • Az üzletek napi működését érintő korlátozások enyhítése: A bizottság meghatározta a legjobb gyakorlatokat az eladás-ösztönzési tevékenységekre és kedvezményekre, konkrét értékesítési csatornákra, az üzletek nyitvatartási idejére, a kiskereskedelmet érintő adókra, a termékek más tagállamokban történő vásárlására és a modern kiskereskedelem szerződéses gyakorlatára vonatkozóan. 
  • Új megközelítések alkalmazása a városközpontok vitalitásának ösztönzésére: Az ágazat revitalizációja és modernizációja elősegítéséül gyakorlati útmutatót adott ki a Bizottság, amely javaslatokat fogalmaz meg arra vonatkozóan, hogy a közigazgatási szervek miként tudnak segítséget nyújtani a kiskereskedőknek ahhoz, hogy magukévá tegyék a technológiai változásokat és megfeleljenek a jövő kihívásainak.

 A teljes sajtóközlemény itt olvasható.