A júliusi budapesti vizes világbajnokság legújabb kampányában állatszimbólumokkal népszerűsítik a sportágakat.

A kampány alapgondolata, hogy a vizes világbajnokság hat sportágát (úszás, vízilabda, nyíltvízi úszás, szinkronúszás, műugrás és óriás-toronyugrás) egy-egy vízi teremtményen keresztüli párhuzammal mutatják be – olvasható a Kreatív Online-on ismertetett közleményben.

„A megjelenített vízi állatok mindegyike olyan különleges kvalitással bír, amely példaértékű lehet a sportágak kiválóságai számára” – mondta a kampányfilm rendezője, Juhász Péter.

A cápa szimbolizálja az úszást; a tengerek vándora, a bálna a nyíltvízi úszással parallel. Jellemző mozdulataiban vált a műugrás szimbólumává a delfin; míg az óriás-toronyugrásé az orka. A szinkronúszás jelképe a társas összehangoltság miatt a formációkba rendeződő halraj; a vízilabdáé pedig a blokkoló kézerdő okán a polip.

Az állatszimbólumok sportágakkal történő azonosítását támogatja, hogy a terem különböző pontjain az elmúlt évtizedek legnagyobb sportolóiról és sikereikről fekete-fehér projekciók láthatók, amelyek reflektálnak a térben megelevenedő legendaszobrokra.

A szobrok megtervezésére Szőke Gábor Miklóst kérték fel. A következő napokban a vb öt versenyhelyszínének közelében, Budapesten és Balatonfüreden mind a hat szobrot kiállítják.