Az infrastruktúra hiánya és az emberi hozzáállás miatt nem reálisak azok a jóslatok, hogy tíz éven belül mindenki elektromos autóval fog járni.

Az elektromos autózás elterjedésében hosszabb átmenetre kell készülni – mondta Bokor József akadémikus, a győri Széchenyi István Egyetem Járműipari Kutatóközpontjának igazgatója a Magyar Nemzetnek. Erre utalnak az autóipari beszállító Schaeffler Magyarország Ipari Kft. előrejelzései is, amelyek nagy különbségeket mutatnak a föld egyes részei közt: a dinamikusan növekvő dél-amerikai vagy indiai piacon jóval tovább marad alkalmazásban a belső égésű motor, mint Európában vagy akár Kínában.

Az sem egyértelmű, hogy egyetlen nagy ugrás lesz, és egyből az elektromos hajtásra tér át az ipar, vagy egy átmeneti lépésként előbb a hibrid technológia terjed el, és csak aztán veszi át a helyét a teljesen elektromos hajtás. Bokor József hangsúlyozta: Magyarország elsősorban a kutatás-fejlesztés terén tud eredményes lenni, nem annyira a gépészetben.

Szalay Zsolt egyetemi docens, a BME Gépjármű-technológia Tanészékének vezetője szerint már több nagy világcéggel folynak tárgyalások akár 500-1000 embernek munkát adó fejlesztési részlegek Magyarországra telepítéséről. Erre készülve indult el a BME-n az autonóm járműmérnök, angol nyelvű mesterszak, az ELTE-n pedig ennek a programozó párja. (MTI)