Magyarországon az online vásárlók 96 százaléka használja Windowst. Az árverseny miatt ez a tendencia a jövőben sem változik meg.
Az információ a legnagyobb hatalom az ecommerce üzletben, az adatok a legértékesebb tényezők. Ismeretük a kulcs az egyes üzletek számára a felhasználó-barát és nagyszerű vásárlási élményt nyújtó oldalak fejlesztéséhez.
Sokszor halljuk, hogy az európai trendek mindig pár évvel később érnek Magyarországra. Igaz ez az online vásárlókra is? Ezt a kérdést járta körbe egy átfogó kutatásban a Visual Meta, mely 13 országban működtet online kereskedelmi oldalakat ShopAlike, valamint Ladenzeile néven.
Az asztali számítógépek operációs rendszerei közül azt láthatjuk, hogy a Windows még mindig messze a legnagyobb játékos a vizsgált országok piacain. Európa-szerte a felhasználók több, mint 85 százaléka tette le a voksát a klasszikus rendszer mellett. Világszerte pedig már egy milliárdnál is több Windows alapú számítógépet használunk.
Magyarországon még nagyobb dominanciával bír ez az operációs rendszer, hiszen az online vásárlók 96 százaléka használja, a Mac rendszereit pedig csak 2,86 százalék, ami jócskán lemarad a 12,87 százalékos európai átlagtól.
Az ok a számítógépek árai között lehet, hiszen Mac gépeket olcsón beszerezni lehetetlen, így a legtöbben maradnak a Windowsnál.
A mobiltelefonok piacán az Android és iOs rendszerek részesedése közel azonos, az évek során duopólium állt elő, mivel ketten összesen a teljes piac 99 százalékát uralják az európai piac átlágát nézve. Magyarországon ez szintén máshogy alakul, hiszen az Android alapú rendszerek a felhasználók 74, az iOs pedig 25 százalékukat tudhatja magáénak.
A nagy különbség oka részben az, hogy míg az Android megannyi népszerű márkájú telefonon fut, az iOs természetesen csak az iPhone-okon, így érthető az eltérés. Az ár itt is fontos tényező, ráadásul hazánkban az Apple mobil termékei kiváltképp luxusnak számítanak. Az iPhone 7 például nálunk került a legtöbbe az egész világon.
A böngészők piacán Magyarországon a Google Chrome dominál, több mint 60 százalékos részesedéssel, amelyet a Firefox követ 23,47 százalékkal. Az utóbbi években az Internet Explorer olyan sokat esett, hogy mára már az online vásárlók csupán 7,32 százaléka használja, az Apple-hez tartozó Safari viszont csak 1,76 százalékot ér el.
Ez azért érdekes, mert az operációs rendszereknél és a mobiltelefonoknál a Mac és iOs a ennél jóval nagyobb részesedést ért el. Vagyis sok felhasználó az eredeti Safari böngésző helyett, inkább másik termékeket használ.
Minek tudható be a Google ekkora előnye? A Chrom böngésző legfőbb tulajdonságai, hogy biztonságos, gyors és egyszerű. Ugyanakkor, ahogy az Internet Explorernél a dolgok nagyon gyorsan meg tudnak változtatni.
A Google a fölényét a különböző kiegészítők integrálásával próbálja bebiztosítani, a Gmal, Google Drive és Youtube mind az ő tulajdonukban van. Ezen programok felhasználóinak egyértelműen ésszerű és kényelmes döntés a Chrome használata.
Az online vásárlók szokásai között még mindig jelentős különbséget tudunk tenni, és Magyarország nem minden esetben követi az európai trendeket.