Bekapcsolja az elővárosi vonatközlekedésbe az üzemeltetésébe kerülő HÉV-vonalakat a MÁV. A pályákat a saját szabványai szerint építi át, a HÉV-kocsik helyett pedig új motorvonatok közlekedhetek ezeken az útvonalakon.

Uniós források felhasználásával, több száz milliárd forintból újulhatnak meg, a MÁV szabványait is figyelembe véve az állami kezelésbe kerülő, városhatáron átlépő budapesti HÉV-pályák, amelyeket új szakaszok építésével össze is kötnek az állami vasúttársaság elővárosi vonalaival – értesült kormányközeli forrásokból a Magyar Idők.

A lap hétfői számában felidézte Tarlós István tavaly októberi kijelentését, miszerint az öreg, NDK-s szerelvények húsz évre felújíthatók, összességében 60 milliárd forintból. A fővárosnak azonban nincs ekkora forrása a HÉV házon belüli rekonstrukciójára, Brüsszel pedig nem ad pénzt régi közlekedési rendszerek szinten tartására – fogalmazott a napilap.

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete mintegy 300 milliárd forintra becsülte a HÉV-vonalak és a járműpark – a csepelivel együtt – teljes megújításához szükséges összeget, azonban a lap szerint ennyi pénz uniós forrás híján nem teremthető elő. Budapest fejlettsége révén a fővárosi tulajdonú BKV számos uniós pályázatból kimarad, ellenben a MÁV számára több forrás is nyitva áll.

Mindeközben az elmúlt két évben a magyar magán- és állami tulajdonú vasúti járműgyártó cégek is aktívan készültek a HÉV fejlesztésére, a magyarországi piacra a Stadler kész HÉV-járművek szállítására is, e célra a Flirt könnyített változata a legalkalmasabb – idézte a lap Dunai Zoltán, a svájci vállalat szolnoki üzemének ügyvezető igazgatója korábbi nyilatkozatát.