Hiába nem reklamáltak azonnal a helyszínen, ettől még visszakövetelhetik jegyük árát, akik elégedetlenek voltak A hattyúk tava balettelőadással. A fogyasztóvédelmi hatóság vizsgálatot indított a sok panasz miatt.
Vizsgálatot indított a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) A hattyúk tava című balettelőadás miatt. A hivatalhoz az elmúlt napokban számos beadvány érkezett a Mania Promotion cseh székhelyű cég által szervezett, a Royal Russian Ballet előadásában február 27-én és 28-án Budapesten tartott előadásokkal kapcsolatban. A legtöbb panasz az előadás minősége, illetve a nem megfelelő tájékoztatás miatt érkezett az NFH-hoz – derül ki a szervezet közleményéből.
Az NFH véleménye szerint fogyasztóvédelmi szempontból aggályos a szervező cég álláspontja, amely szerint azon résztvevőknek, akik nem jelezték a helyszínen a problémájukat, nem áll módjukban visszatérítést nyújtani. A hivatal szerint nem zárható ki ugyanis a fogyasztó azon joga, hogy a szolgáltatás – jelen esetben az előadás – minőségével kapcsolatosan a szervezőnél utólag is panaszt tegyen, illetve vételár-visszafizetési vagy egyéb igénnyel éljen.
Mivel a rendezvényt egy cseh székhelyű vállalkozás szervezte, az érintett fogyasztók egyedi határon átnyúló panaszainak rendezésének érdekében az NFH szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ működik közre a cseh társközpont bevonásával. Fontos, hogy a fogyasztók a panaszukat a kapcsolódó dokumentumokkal (jegy, levelezés a céggel) együtt nyújtsák be az info@magyarefk.hu e-mail címre.
Az NFH a vizsgálódást folytatja, illetve az Európai Fogyasztói Központ törekszik arra, hogy a beérkezett panaszokat feldolgozza, és a fogyasztók részére bővebb tájékoztatást nyújtson a panaszkezelés további részleteiről – zárul a közlemény.
A hattyúk tava balettelőadást a Kongresszusi Központban rendezték meg, és rengeteg panasz érkezett arról, hogy a földszinti helyekről, az első 17 sorból csak deréktől felfelé lehetett látni a táncosokat. Egy jegy 14 ezer forintba került.