A magyar piacon is megjelenik a világ vezető nagy háztartásigép-márkája, a Haier. A kínai anyavállalat termékeit már 21 európai országban forgalmazzák, három éven belül a top 3 márka közé szeretnének kerülni Magyarországon – közölte a cég.

Április 15-től több mint 50 készülékből álló portfóliójuk válik elérhetővé Magyarországon is. A hivatalos forgalmazói feladatokat a Candy Hoover Hungary Kft. látja el.

A magyar piacra lépés jelentőségét mutatja, hogy a Haierhez hasonló márkabevezetésre a nagy háztartásigép-szegmensben jó ideje nem volt példa – írták.

Rózsa Márton ügyvezető igazgató elmondta: a Candy Hoover Hungary Kft. az első évben visszafogottabb, de nagyságrendileg több száz millió forintos árbevétellel számol a Haier termékek forgalmazásából, a pontos számadat üzleti titoknak minősül.

Az új márka piacra vezetését nem egyszeri költségként kezelik, hanem hosszú távú, folyamatos, éveken átnyúló befektetésnek. Kiemelték, céljuk a márkaimázs építése, ez éves szinten több tíz millió forint befektetést jelent és minimum ennyit fog jelenteni a jövőben is.

A TOP 3 háztartásigép-márkává váláshoz becslésük szerint tízmilliárd forintos léptékben kell gondolkodni. A jelenlegi termékportfólió az elkövetkező években folyamatosan bővülni fog – tette hozzá.

A Candy Hoover Hungary Kft. 2002 óta látja el Magyarországon a Candy márka importőri feladatait. A társaság anyavállalata a Haier Europe, amely a Haier Group része. A vállalatcsoport 5 kontinensen mintegy 100 000 alkalmazottat foglalkoztat. Európában többek között Törökországban és Romániában rendelkezik gyártóbázissal. A Haier 14 egymást követő évben vezette az Euromonitor International által készített, a globálisan meghatározó háztartási készülékek márkarangsorát.

A cég tájékoztatása szerint a Haier Group az első kínai vállalat, amely 2018 októberében belépett a frankfurti China Europe International Exchange (CEINEX D-Share Market) részvénypiacára. A vállalat márkái: Candy, Hoover, Haier, Rosiéres, Casarte, GE Appliances és Fisher & Paykel. A társaság európai központja az olaszországi Brugherio területén található.

A vállalat 2021-es globális árbevétele elérte a 227,5 milliárd renminbit (33 milliárd euró), ez éves szinten 15,8 százalékos növekedés. A 2021-es pénzügyi eredmények az európai növekedési stratégia sikerességét mutatják: a 19,7 milliárd renminbi (2,7 milliárd euró) árbevétel 20 százalékos növekedés volt éves szinten. A Haier Group 2022-es árbevétele globális szinten elérte a 350,6 milliárd renminbit (48,8 milliárd euró).

(Forrás: MTI, fotó: Haier)