Mindössze egy év alatt 30 százalékkal emelkedett az Irakba irányuló teljes magyar export értéke, ami bizonyítja, hogy a magyar vállalatok nyitottak és egyben versenyképesek az iraki piacon.

A két fél közötti kereskedelmi kapcsolatokat már csak azért is érdemes tovább fejleszteni, mert Iraknak számos európai piacon lévő termék stratégiai fontosságú, a magyar vállalkozások számára pedig a mintegy 40 millió lakosú ország hatalmas potenciál lehet. Emellett Irak hidat képezhet a többi keleti ország felé is – mondta a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) vezérigazgató-helyettese az első magyar-iraki üzleti fórumon.     

Kun Gábor szerint a lehetséges együttműködési területek közé sorolta például az élelmiszeripart, a mezőgazdaságot, a vízfeldolgozást, a gép- és energiaipart, ahol a magyar vállalkozások az európai piacokon már referenciával rendelkeznek. Pozitívan értékelte, hogy az üzleti fórumra több mint 80 cég regisztrált, amelyek közül 30 iraki vállalat. Ismertette, hogy az MNKH 2014-ben nyitotta meg iraki kirendeltségét, amelyet az Orient River Kereskedőház Kft. képvisel, begyűjti az iraki igényeket és partnereket talál a magyar vállalkozások számára.

A Magyar Nemzeti Kereskedőház négy kontinens közel 60 országában rendelkezik irodával a magyar kis- és középvállalkozások exportképességének növelése és külföldi üzleti tevékenységük fellendítése érdekében. Az MNKH csak tavaly 86 kiállításon több mint 500 kkv-t képviselt világszerte, 7000 üzleti tárgyaláshoz segítve a cégeket – hangzott el a fórumon. (MTI)