A BKIK partnerségével, 7 ország 13 intézménye részvételével megvalósuló Social(i) Makers nemzetközi projekt keretében szeptember 26-án magyar diákok dolgozták ki társadalmi vállalkozási ötleteiket.

A Social(i) Makers projekt célja a társadalmi innovációs kapacitások növelése a társadalom különböző szereplőinek – politikai döntéshozók, pénzügyi intézmények, akadémiai szereplők és társadalmi innovátorok – bevonásával. A projekt részeként a partnerországokban 2020 tavaszáig helyi pilot projekteket bonyolítanak le, amelyek célja a társadalmi vállalkozások gazdasági és egyéb hatásait nemzeti szinten mérhetővé tenni oly módon, hogy ez később a transznacionális projekt keretében használható és összehasonlítható legyen nemzetközi szinten is.

A pilot projekt részeként szervezték meg szeptember 26-án a PIACTÉR Hackathon rendezvényt, amelyen egy egész napos kihívás keretében a jövő társadalmi vállalkozói – hallgatók, szakképzős diákok – az ún. Business Canvas módszertan mentén, szakértők segítségével dolgozhatták ki és mutathatták be ötleteiket, projektjeiket. Ahogy bevezetőjében Galambos Tamás, a BKIK Projektmenedzsment Irodájának vezetője elmondta: a cél az, hogy a fiatalok játszva tanulják meg kidolgozni az ötleteiket, miközben a résztvevő országok, illetve a Dunarégió polgárai számára is értékes projektek születnek. Egyúttal hangsúlyozta, hogy a kamarák kiemelt feladata a fiatalok, a jövő vállalkozói rétegének megszólítása.

A bemutatott projektötleteket az ötlet innovatív jellege, társadalmi hasznossága és adaptálhatósága és a projekt egyes részterületeinek kidolgozottsága, előadásmódja alapján értékelte a rendezvény szakmai zsűrije

A zsűri átfogó értékelése szerint kiemelkedő, olykor képzett és tapasztalt üzletembereket is leköröző ötleteket mutattak be a csapatok, miközben az üzleti tervezésben még mutatkoztak a tapasztalatlanságból származó hiányosságok. Ez utóbbiak viszont könnyen pótolhatóak, ezért bíztatták a fiatalokat, hogy őrizzék meg nyitott, innovatív hozzáállásukat.

A verseny első díját az Újrahasznosítók csapata nyerte a PET-palackokból készített ruhák ötletével. Második helyezett lett a My Instructor csapat a nyugdíjasokat célzó sport-applikációval, a bronzérmet pedig a Hengersorosok csapat Sweet World projektje kapta.

A rendezvényről készült összefoglaló videó itt tekinthető meg:

Az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásával, az Interreg Central Europe Program keretében megvalósuló projektben a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara partnerként vesz részt. és a következő előnyöket kínálja a téma iránt érdeklődő vállalkozások számára:

részvétel online és tantermi képzésen társadalmilag hasznos ötletek megvalósítása témájában,

részvétel a társadalmi innovációval kapcsolatos programokon, rendezvényeken,

online fórumokon történő nemzetközi kapcsolatépítés.

További információwww.bkik.hu/socialimakers