A prosperáló vállalkozásokat is utolérheti a rémálom. Ilyenkor elengedhetetlen, hogy legyen készen válságterv, amely alapján azonnal reagálni lehet.

Az email-marketing specialista Webgalamb szerint a legoptimistábbaknak is fel kell készülniük a legrosszabb forgatókönyvre. Az újrakezdéshez ezeket javasolják:

  • Keresünk egy tömegpiacot, egy nagy létszámú piaci szegmenst, aminek bizonyítottan van vásárló ereje.
  • Legyártunk nekik egy „gyorsterméket”, például audio interjú formájában – témától függően meghívott szakértőkkel vagy a saját csapatunk tagjaival.
  • Beüzemelünk egy 1 oldalas, miniweboldalt, amelynek a dolga a „gyorstermék” eladása (szaknyelven: „landing page” vagy „squeeze page”).
  • Összeállítunk napi 10-15 rövid cikket, tanulmányt, benne az új weboldal linkjével.
  • A cikkekkel megkeresünk minél több nagy látogatottságú, Google-barát weboldalt és hírlevél-tulajdonost. Ha jó, értékes számukra a cikkek tartalma, akkor ők ezt kiküldik a saját listájukra – azaz átterelik hozzánk a forgalmat.