A marketingesek egy része maga is rajong valakiért, derül ki egy kutatásból, amelyet a megbízói oldalon végeztek az influencerek megítéléséről.

Kutatást indított a SAKKOM Interaktív az influencer marketing feltérképezésére. Elsőként a megbízói és ügynökségi oldalon dolgozó szakemberek mit gondolnak az influencerek (véleményformálók) szerepéről a vállalati kommunikációban – írja a Kreatív Online.

„Már abban is megoszlanak a vélemények, hogy a válaszadók kiket tartanak influencereknek, vagy ahogy a legtöbb esetben magyarra fordították, véleményformálónak. A marketingesek szerint a kifejezés leginkább a youtubereket (vloggereket) fedi le, amit sorrendben a bloggerek, Facebook- és Instagram-sztárok, illetve a hagyományos médiában szereplő ismert emberek, hírességek követnek” – mondja Kozarek Andrea, a SAKKOM Interaktív szakmai igazgatója.

Ha konkrét influencer kampányhoz történő kiválasztására kerül sor, az elsődleges szempont, hogy a véleményformáló a célcsoport körében hiteles legyen, ezáltal képes legyen befolyásolni rajongói döntéseit.

Az influencereknek is fontos, hogy követőik körében megőrizzék a hitelességüket, ezért kifejezetten megválogatják, hogy milyen kampányhoz adják az arcukat.

A szakemberek leginkább a 17-18 éves korosztály esetében gondolják úgy, hogy hatékony az influencerekkel való közös munka a márka szempontjából. Ezt a korosztályt ugyanis hagyományos médiacsatornákon már szinte lehetetlen elérni.

A marketingesek maguk is követnek véleményformálókat: a válaszadók háromnegyede figyel legalább egy influencert, igaz, harmaduk ezt kizárólag csak szakmai okokból teszi.