Bezárja a regionális marketingirodákat és a külföldi képviseleteket a Magyar Turisztikai Ügynökség.

Véghajrájához érkezett a Magyar Turisztikai Ügynökség átszervezése. A Magyar Turizmus Zrt. alapjain bő fél éve létrehozott szervezet az elmúlt időszak során lecserélte a központ munkatársainak jelentős részét, a közelmúltban pedig felmondott a regionális marketingigazgatóságokon (RMI) dolgozók többségének – olvasható a Turizmus Online-on.

Jövőre várhatóan az RMI-k nem működnek már, van olyan iroda, ahol már a héten sem vették fel a telefont. Az RMI-k bezárásának oka, hogy a jövőben a turisztikai fejlesztések alapegysége a desztináció lesz.

Bezárás vár jövőre a nemzeti turizmusmarketing külföldi képviseleteire is. Nem hivatalos értesülések szerint a minap az ügynökség hazahívta egyeztetésre a külképviselőket, akiket választási lehetőség elé állítottak: pozíciójuk megszűnése miatt vagy közös megegyezéssel felmondanak nekik, vagy az adott ország külképviseletén, a Külügyminisztérium kötelékében folytatják munkájukat, vagy a jövőre felálló külföldi országimázs-irodákban fognak dolgozni.

A Turizmus Online meg nem erősített információi szerint a külképviseleti feladatok ellátása a Külgazdasági és Külügyminisztériumhoz kerül. Mivel azonban a moszkvai, valamint a pekingi külképviselet idáig is a Külügyminisztérium fennhatósága alatt állt, ezért a megszűnés ezeket nem érinti.