
A Széchenyi 2020 Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programjának keretében megjelent a „TEN-T hálózat közúti elérhetőségének javítása” című (IKOP-4.1.0-15) felhívás.
Az eredeti menetrend szerint a felhívásnak tavaly novemberben kellett volna megjelennie. A projekt célja „a másodrangú és harmadrangú csomópontoknak a transzeurópai közlekedési hálózat (TEN-T) infrastruktúrájához történő kapcsolásának megvalósítása a regionális mobilitás fokozása érdekében”.
A szűk keresztmetszetek, torlódások leginkább a nagyobb városok és azok környékén lévő úthálózatokon, szezonban a turisztikai attrakciókhoz vezető utakon jelentkeznek, ezért a nagyobb városok (megyei jogú városok) TEN-T-hez történő csatlakozását erősíteni kell – olvasható a felhívásban.
A tervezett keretösszeg 110,71 milliárd forint, a hivatalos pályázati oldalon közzétett felhívás és az IKOP 2015-öes fejlesztési keretét rögzítő 1644/2015. kormányhatározat szerint a NIF Zrt. nyújthat be támogatási kérelmet a következő hat projektre:
- 47-es sz. főút Hódmezővásárhelyt elkerülő szakasz megvalósítása;
- 83. sz. főút M1–Pápa közötti szakasz fejlesztése, települések elkerülése;
- 48. sz. főút Debrecen–Nyírábrány, országhatár szakasz (az érintett települések elkerülését is megvalósító) fejlesztése;
- 21. sz. főút Heves és Nógrád megyei szakaszainak kapacitásbővítése;
- M67 Kaposvár és M7 közötti szakasz fejlesztése;
- M25 Eger gyorsforgalmi úti bekötése (M3–Eger szakasz megvalósítása).