A magyarországi vállalkozások elsősorban információszerzésre és adminisztrációra használják a világhálót. Az MKIK elemzése szerint a kis- és közepes társaságoknál, valamint a nagyvállalatok esetében ma már általános, hogy saját internetes oldallal rendelkeznek.
A Magyarországon működő vállalkozások elsősorban ügyintézésre (az ügyfélkapu-rendszer elérésére), az ügyfelekkel való kapcsolattartásra (e-mail útján) és a piaci folyamatokról való tájékozódásra használják az internetet – derül ki a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) elemzéséből, amely a Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet októberi vállalati konjunktúra-felvételének adatain alapul .
A megkérdezett cégek alig több mint fele rendelkezik saját honlappal, amely a tíz fő alatti mikrovállalkozások nagy számával magyarázható. Magát a számítógépes rendszert, az azon tárolt adatok biztonságát és a rendszer korszerűségét egyaránt nagyon fontosnak értékelték a vállalatok.
A válaszok alapján a vállalkozások a világhálót leginkább ügyintézésre (a felmérésben szereplő cégek 95 százaléka), az ügyfelekkel való emailezésre (92 százalék) illetve piaci folyamatokról való tájékozódásra (89 százalék) használják. Ugyanakkor a megkérdezett társaságok alig több mint fele rendelkezik saját honlappal (55 százalék).
Ez a viszonylag alacsony arány a felmérésben részt vevő tíz fő alatti vállalatok magas arányának (70 százalék) tulajdonítható. A kis- és középvállalkozások (10-249 fő) esetében a saját honlappal rendelkező társaságok aránya már eléri a 82 százalékot, amel nagyjából megfelel az öt évvel ezelőtti állapotnak (84 százalék).
A saját honlap üzemeltetése azonban nem csak azon múlik, mekkora az adott vállalkozás, attól is függ, van-e külföldi tulajdonosa a cégnek és ha igen, mekkora a befolyása a társaságban. A legnagyobb arányban a részben vagy egészben külföldi tulajdonú vállalatok (74 illetve 75 százalék) rendelkeznek saját honlappal.
Az is számít, milyen ágazatban működik egy vállalkozás, illetve, hogy bevételeiből mennyi származik exportból. A teljes egészében vagy részben exportra termelő cégek esetében a saját honlappal rendelkezők aránya 82 illetve 75 százalék. Az ágazatok szerinti megoszlás pedig azt mutatja, hogy az iparban (74 százalék), illetve az idegenforgalom területén (72 százalék) tevékenykedő vállalkozások rendelkeznek a legnagyobb arányban saját honlappal.
További jelentős különbségeket találunk, ha azon vállalatok körét vizsgáljuk, melyek a termék- és/vagy szolgáltatás reklámozására, vagy üzleti partnerek, illetve beszállítók keresésére és toborzásra használják az internetet. Magát a számítógépes rendszert és az azon tárolt információk biztonságát a cégek nagy többsége (89 százalék) fontosnak, illetve nagyon fontosnak tekinti. A számítógépek korszerűségét a válaszolók 84 százaléka gondolja fontosnak, illetve nagyon fontosnak.