Az Uniqa biztosító eddig közel kétezer kárbejelentést fogadott és több mint 83 millió forintot fordított a Green Holidays csődje miatt nehéz helyzetbe került utasok megsegítésére.

Az Uniqua honlapján elérhetővé tesz egy aloldalt, amelyen az ügyfelek nyomon követhetik az 500 millió forintos vagyoni biztosíték felhasználását. Közleményében a biztosító megismételte: az Uniqa 500 millió forint erejéig vállalta teljesíti az utasokkal szembeni fizetési kötelezettségeket: a Törökországban ragadt utasok hazaszállítását, a kényszerű kinttartózkodás költségeit, illetve a már befizetett utazások előlegének, illetve részvételi díjának visszatérítését. 

Vasárnap estétől szerdáig közel 800 károsultnak segített hazajutni a biztosító cég. A szállásra fordított költségek eddig 26 millió 253 ezer forintot tesznek ki, a biztosító négy repülőjáratot foglalt, erre több mint  57 millió 150 ezer forintot fordítottak. A biztosító augusztus 1-ig fogadja a további kárbejelentéseket. Amennyiben a beérkezett és megalapozott kárigények összege nem haladja meg az 500 millió forintos keretet, minden megalapozott igényt 100 százalékban megtérít a biztosító cég. Amennyiben a beérkezett és megalapozott kárigények összege kimeríti a keretet, a jogszabály alapján arányosan történik a kártérítés a vagyoni biztosíték terhére.

A biztosító arra kéri azon ügyfeleit, akiknek lefoglalt és befizetett utazása van, azonban még nem utaztak el, hogy jelentsék kárigényüket a 4839597 kötvényszám feltüntetésével az info@uniqa.hu e-mail címen. A kárbejelentéshez csatolni kell a befizetési bizonylatokat, a kitöltött kárbejelentőt, az utazási szerződést, a tárgyrovatban a „Green Holidays” nevét fel kell tüntetni – közölte az Uniqa. A Green Holidays Kft. vasárnap kora este jelentett fizetésképtelenséget. (MTI)