Egy hagyományosan erős akciós naphoz képest akár tízszeres forgalmat is hozhat a fekete péntek a hazai webáruházaknak. Az átlagos kosárérték a 36 ezer forintot is elérheti.

Az e-kereskedelemben évről évre fontosabb az ünnepi szezon, amelyet a karácsonyi bevásárlás mellett a Black Fridayre (fekete péntekre) időzített jelentős, olykor 80-90 százalékos árengedmények is fűtenek – írja a Világgazdaság a piaci szereplőktől és piackutatóktól származó adatok alapján. Míg korábban az éves webes forgalom ötöde, addig tavaly már közel a harmada bonyolódott le november-decemberben, és az idén még nagyobb arány várható.

A legnépszerűbb termékek a webshopokban a tévék, az okostelefonok és a játékkonzolok, de a botmixertől a mosógépig a háztartási gépek is kelendőek, és a hagyományos építő- és társasjátékok is keresettek. Becslések szerint a hazai online kereskedelem az idei év végére 360 milliárd forint fölé emelkedik. (MTI)