Tizenhárom magyar formatervező mutatkozik be a nemzetközi közönség előtt április 9. és 14. között a milánói dizájnhéten.
A szakma egyik legjelentősebb eseményén megjelenő márkák a magyar dizájnipar széles palettáját bemutatják, az egyedi lámpáktól kezdve, a kanapékon át a porcelánokig – közölte a magyar részvételt szervező Magyar Divat & Design Ügynökség.
A szakmai szempontok szerint kiválasztott magyar alkotók és műhelyek között az Adamlamp (Juhász Ádám), Andrási Edina, a Brinkus Design (Brinkus Kata), Bokor Gyöngyi, a Codo (Kodolányi Gábor), a Marta Edocs Glass (Edőcs Márta), a Hannabi Sofa (Rácz Anikó), a Biela Collection (Kerékgyártó András), Knetik Dóra, a Komonka Textile (Kovács Móni), a Polyunomi (Lakatos Ábel), a Position Collective (Kertész Attila, Simonfalvi Bence) és a Studio Nomad (Pásztor Bence, Tarcali Dávid, Pongor Soma) vesz részt az eseményen.
Az olaszországi rendezvény minden évben otthont ad a Salone Internazionale del Mobile nemzetközi bútorkiállításnak, valamint a Fuorisalone eseménysorozatnak is. Az 1961 óta létező Salone del Mobile nemzetközi referenciaponttá vált a dizájn és bútorgyártás területén, hiszen több mint 370 ezer érdeklődő, kereskedő, gyártó és szakember látogatja a szakvásárt. Az 1980-as évek óta működő Fuorisalone a szakkiállítással párhuzamosan, spontán szerveződő művészeti és kulturális programsorozatot foglal magába, amely megalakulása óta rendhagyó módon kísérletezik a design reprezentációs technikáival.
A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban azzal a céllal, hogy segítse a magyar gyártókat, növelje a magyar dizájn- és divatipar nemzetközi ismertségét és elismertségét, valamint erősítse az országimázst.
(Forrás: MTI, fotó: Adamlamp)