A gyártási technológia folyamatos fejlesztésével, a hatékonyság javításával szeretné növelni termelését a nehézgépjárművek futóműveinek, futómű alkatrészeinek gyártásával foglalkozó szombathelyi BPW Hungária Kft., amely a német BPW csoport második legnagyobb gyártóbázisa.

A BPW Hungária Kft. évente 3-4 milliárd forintot fordít gépi beruházásra, technológiai fejlesztésekre. Az elmúlt tíz évben az infrastrukturális beruházások értéke meghaladta a 10 milliárd forintot – mondta el Mándli Péter ügyvezető igazgató, aki július elsejétől irányítja a több mint 1400 embert foglalkoztató céget, amelynél 1998 óta dolgozik különböző pozíciókat betöltve, és most a nyugdíjba vonult Brumbauer Józseftől vette át a vezetői posztot.

A BPW Hungária nehézpótkocsi futóművek és futóműrendszerek, valamint agrárpótkocsi futóművek és futóműrendszerek gyártásával foglalkozik. Az ügyvezető igazgató tájékoztatása szerint 2016-ban 150 ezer darab tengelyt gyártottak, 9 százalékkal többet, mint a megelőző évben. Tíz éve a cégcsoporton belül mezőgazdasági gépek futóműveinek fejlesztő részlege is a szombathelyi gyárban működik, továbbá innen irányítják a termék nemzetközi értékesítését.

Idén áprilisától bővültek a fejlesztő részleg feladatai: a közúti gépjármű termékcsoporton belül a nehéz pótkocsik kormányzott futóműveinek fejlesztését is rájuk bízták. Közölte, a BPW cégcsoport által az elmúlt 119 évben beadott 400 önálló szabadalomból négy már Szombathelyen született.

A mezőgazdasági gépek futóműveinek gyártása az árbevétel 20 százalékát adja – mondta az ügyvezető igazgató. A mezőgazdasági futóművek értékesítéséből az idén 42 millió eurós bevételt terveznek, 2020-ra szeretnék a 60 millió eurót elérni, nagyobb távlatban pedig a 100 millió eurót – közölte.

A BPW Hungária Kft. idei üzleti tervében 80 milliárd forint árbevétel szerepel, 2016-ban 73 milliárd forint, 2015-ben 70 milliárd forint volt az árbevétel. A cég termékei 97 százalékát külföldön értékesíti, legismertebb vásárlójuk a Krone, a Fliegl, a Kögel és a Schmitz. A BPW futóművei az amerikai kontinens kivételével a világ szinte minden országába eljutnak. Európában minden negyedik teherautó és pótkocsi Szombathelyen gyártott futóművel közlekedik.

Az igazgató kitért arra, hogy cégüknek egyre inkább szembe kell néznie a térséget érintő munkaerőhiánnyal, hegesztő szakmunkásokat, CNC-gépkezelőket, gépszerelőket, lakatosokat most is fel tudnának venni. A cég a szakember utánpótlás érdekében 2008-tól aktívan bekapcsolódott a szakmunkásképzésbe, egyik kezdeményezője, majd alapítója volt például a duális gépészmérnök-képzésnek – emlékeztetett Mándli Péter. (MTI)