Ha olyan élményt szeretnénk nyújtani az ügyfeleinek, amely sokáig emlékezetes marad, akkor a marketingstratégiába beemelhetjük a márka által szervezett eseményeket. De hogyan használhatók ezek az események marketingeszközként?
A rendezvények, események valamilyen formában mindig is részei voltak a marketingnek. Nevezhetjük ezt rendezvénymarketingnek, gerillamarketingnek, részvételi reklámozásnak vagy bármi másnak: bátor és kreatív megoldásokkal, interaktivitással motiválhatjuk és bevonhatjuk az ügyfeleinket. Az alábbiakban tippeket adunk, hogyan lehet létrehozni emlékezetes rendezvényeket és eseményeket, amelyek nagyszámú ügyfelet vonzanak, akik akkor is a cég ügyfelei maradnak, amikor az esemény már csak az emlékeikben él.
Rendezvény a rendezvényben
Sikeres lehet egy rendezvény, ha a szervezők „rendezvényt tartanak egy rendezvényen belül”, ahol közvetlenül bevonják az ügyfeleket, és az eseménnyel minőségi módon tanítanak valamit a termékükről. A Show Media reklámügynökség például a Sundance filmfesztiválon tartott „Felelsz vagy mersz” kampányt, melynek keretében ingyen napszemüvegért cserébe „Felelsz vagy mersz” kérdésre kellett válaszolniuk az érdeklődőiknek. A rendezvény keretén belül az emberek az utca közepén táncoltak és a legnagyobb titkaikat árulták el. Ez nem csak a résztvevőknek volt szórakoztató, hanem az esemény után online is, ahol egy egész közösségi média eseményt hoztak létre. Ez a „rendezvény a rendezvényben” azért lehetett sikeres, mert a résztvevők új tapasztalattal gazdagodtak, amit aztán természetes módon meg akartak osztani a barátaikkal.
GPS és valósidejű eseménykövetés
A valósidejű eseménykövetés lehetőséget ad arra, hogy az emberek anélkül is résztvevőknek érezzék magukat, hogy konkrétan a helyszínen lennének: valós időben figyelhetik, mi történik a rendezvényen. Ez az eseményekkel való kapcsolat igazán új, és az újdonságnak is ereje van. Például a Blue Dot elhelyezett 25 széket New York városában, amelyeket GPS-szel és filmesekkel folyamatosan dokumentáltak. A „Real Good Chair” olyan esemény volt, amelyen nem csak azok vehettek részt, akik New Yorkban jártak, hanem azok is, akik érdeklődőként online követték az eseményeket.
Új dimenziók
Sok technológia, amely potenciálisan átalakíthatja az eseményeket, gyakorlatilag láthatatlan. Az emberek már hozzászoktak a 3D technológiához, a kivetítéshez és a kiterjesztett valósághoz, így ma már sokkal természetesebbnek érezzük azt, ha a rendezvényeken ezekkel találkozunk. A kiterjesztett valóság remekül használható például a projektek bemutatója során élőben, míg pár évvel ezelőtt szokatlannak és erőltetettnek tűnt volna. A QR-kódok ma már szinte láthatatlanok, sokkal természetesebbek, és ez lehetőséget ad arra, hogy a természetes interaktivitás eszközeivé váljanak. Remek példa az új technológiák használatára a Samsung 3D-s vetítése, amely interaktívan mutatta be a technológiában rejlő lehetőségeket. Ez nem klasszikus rendezvény, mégis a nyilvános élmény, ami felkelti a figyelmet, és valódi esélye van arra, hogy online is sikert érjen el.
Helytől független közösségi hálózatok
A legtöbb márka a weboldalán igyekszik meggyőzni az embereket, hogy váljanak rajongókká. Míg korábban számítógépre volt szükség a helyszínen, hogy az emberek követővé váljanak, ma már lehetőség van arra, hogy a közvetlen jutalmat, díjat, prémiumot adjanak a cégek ott helyben a rajongók okostelefonja és mobil eszköze segítségével. Az új rajongó azonnal kap valamilyen valódi értéket, ezért nemcsak a cégek számára népszerű ez a lehetőség. A közösségi oldalak segítségével a már meglévő rajongók számára is ajánlhatják a rendezvényeket valamilyen exkluzív ajándékkal. Ez az ajánlat lehet ingyenes parkolás, egy póló, vagy egy lehetőség, hogy találkozzanak egy hírességgel, de bármi más is, ami a cég profiljába illik. Gyakorlatilag minden eseményhez és rendezvényhez kapcsolhatnak a cégek valamilyen exkluzív Facebook tartalmat is.
Külsős szakértők
A rendezvények szervezésekor érdemes minél több olyan szakértővel felvenni a kapcsolatot, akinek a munkája a cégéhez kapcsolódhat. Például a Davis Elen Advertising a MythBustersszel és más cégekkel vette fel a kapcsolatot, amikor a rendezvényükön olyan programot szerveztek a Nevada sivatagban, amihez robbantások kapcsolódtak. A rendezvény szervezésekor természetes, hogy a cégeknek biztosítaniuk kellett a megfelelő nagyságú rendőri és tűzoltói jelenlétet is, valamint szükség esetén elegendő orvost.
A fogyasztók brutális őszintesége
A rendezvények nem csak egy konkrét időpontot jelölhetnek: az események során készült tartalmakat sokféleképpen felhasználhatják a cégek, például online vagy a televíziós reklámozás során. A Hundai cég például a Hundai Sonata kampányában kamerákat helyezett el a kocsikban, és az emberek rögzíthették a saját őszinte reakcióikat a tesztvezetések során. A tesztelők cenzúrázatlan véleményét ezután a Facebook kampányuk során használták fel, majd a TV-reklámokhoz is ezekből válogattak, felismerve, hogy az őszinte fogyasztói vélemény önmagában remek marketing eszköz lehet a cég számára.
A technológiák vegyítése
Érdemes olyan eszközöket együtt használni a rendezvényeken, amiket korábban még nem vegyítettek. A különböző technológiák és médiumok keverése lehet a siker kulcsa. A cégek választhatnak régi és új csatornákat, vagy egy új technológiát kényelmesebb régi technikákkal. A végeredmény egy lenyűgöző esemény lehet, amely új utakat nyithat a világ számára. Kiemelten igaz ez akkor, ha a technológiát a cég kreativitással ötvözi.
Többet szeretne tudni az online marketing világáról? Kövesse online marketing blogunkat!