
Távozik posztjáról Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója. A döntést azzal indokolták, hogy Vitézy Dávid kezdeményezésére a Fővárosi Közgyűlés tagjainak többsége minden támogatást megvont Budapest turisztikai, kulturális és városmarketing feladatait ellátó cégétől.
Az önkormányzati cég közleménye szerint az így kialakult helyzetben a Budapest Brand legtöbb szakmai programját vagy törölni kellett vagy átmenetileg fel kellett függeszteni. A forrásmegvonás miatt a cégnél csoportos létszámleépítést jelentettek be, amely 30 szakembert érint.
Felidézték, hogy kulturális, turisztikai és városélményprogramok széles spektrumát valósították meg az elmúlt években, köztük a Budapesti Tavaszi Fesztivált, a főváros 150. születésnapjához kapcsolódó programokat, így a Budapest Nagyregényt, a Budapest Bejárót, a Lánchíd fesztivált, a Bulivillamost, a fővárosi cégek munkatársait bemutató Budapest Hősei programot vagy a Metrófesztivált.
A cég által létrehozott programok az elmúlt hónapokban számos rangos nemzetközi és hazai szakmai elismerést nyertek el – emelték ki.
Mindeközben elindították a fővárosiaknak kedvezményeket biztosító Énbudapestem applikációt, és az elmúlt öt évben átalakították a turistáknak értékesített Budapest Kártya portfoliót is, amelynek jelentősen javult a jövedelmezősége, illetve mára a termékcsalád kétharmada teljes egészében digitálisan megvásárolható – sorolták.
Faix Csaba 2020 februárjától dolgozott a Fővárosi Önkormányzat cégénél. Mostani posztján addig marad, amíg a folyamatban lévő projektek, valamint a 2024-es év pénzügyi lezárása megtörténik, illetve lezárul a csoportos létszámleépítés – írták.
„A kialakult költségvetési helyzet ellenére a cég átszervezés és profiltisztítás után is folytatja közfeladatai ellátását” – olvasható a közleményben.
(Forrás: MTI, fotó: Koszticsák Szilárd)