Nem zár be gyárat és nem bocsát el tömegesen dolgozókat a PSA–Opel-csoport a most nyilvánosságra hozott középtávú terv szerint.

Michael Lohscheller, az Opel Automobile GmbH vezérigazgatója és Carlos Tavares (a fotón), a PSA igazgatótanácsának elnöke ismertette a hosszú évek óta veszteséges német autógyártó átalakításának, illetve a francia Peugeot–Citroën–DS-csoportba beillesztésének középtávú tervét – írja a Magyar Idők.

A magyarországi motorgyár további sorsának szempontjából a legfontosabb bejelentések a következők: igyekeznek megőrizni valamennyi gyártóüzemüket, tartózkodnak a kényszerű leépítésektől, illetve az új hajtóművek gyártási helyének kijelölése az Opel/Vauxhall-üzemekben párhuzamosan történik majd az átállással a General Motors motorjairól és sebességváltói­ról a PSA gyártmányaira.

Valamennyi autógyárban gyártják majd a PSA által fejlesztett, CMP és EMP2 padlóvázon alapuló modelleket. Először 2019-re az eisenachi gyárban terveznek egy EMP2-alapú SUV-ot előállítani, Rüsselsheimbe pedig egy ugyancsak EMP2 padlóvázra épülő jármű kerül.

Carlos Tavares jelezte, hogy nehéz időszak kezdődik a márka életében. Ugyanakkor úgy fogalmazott: mint a PSA átalakítása során, úgy az Opelnél is az alkalmazottak nem a problémát, hanem a megoldást jelentik.