Tavaly duplájára, 760 millió forintra nőtt a Nanushka magyar divatmárkát tulajdonló cég árbevétele, amely az április végéig beérkezett megrendelések alapján idén meghaladhatja a 2,1 milliárd forintot.
A Nanushka 2016-ban mintegy 67,57 millió forint veszteséget könyvelt el, tavaly is mínuszban zárt, ugyanakkor idén a konzervatív várakozás szerint is már nyereséges lehet – közölte Baldaszti Péter társtulajdonos. A divatcég mostanra 46 országban van jelen, viszonteladóinak száma az elmúlt egy évben százról kétszázra emelkedett, amelynek köszönhetően tavaly 17 500 ruhát adtak el, idén pedig a megrendelések alapján 70 ezer ruhát értékesíthetnek.
A társaság árbevételét jelentősen meghatározó exportból tavaly mintegy 600 millió forint bevétel származott, a megrendelések alapján idén ez elérheti az 1,8 milliárd forintot. Az online értékesítéséből a teljes árbevétel 20 százaléka származik. A divatcég dolgozói létszáma is nőtt: tavalyelőtt a leányvállatokkal együtt 20 munkatársuk volt, amely tavaly 52-re, idén pedig 60-ra emelkedett.
A korábban csődközeli állapotban lévő cég növekedésében szerepe volt annak, hogy a társaság 2016 novemberében 300 millió forint finanszírozási keretet kapott a GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő által kezelt Exim Növekedési Magántőkealapból, amelyet végül több körben összesen 800 millió forintra emeltek.
Emellett új üzleti modellt építettek ki, többek között saját nemzetközi értékesítési csapatot hoztak létre, valamint megújították a magyarországi kiskereskedelmi hálózatot, amelynek részeként referenciabolttá alakították a budapesti Bécsi utcai üzletet. A jövőben megújítják webáruházat, kiegészítőkkel bővítik a márka termékpalettáját, illetve jelenleg is keresik az idén Los Angelesben nyitott üzlet után a nemzetközi terjeszkedés következő állomását. (MTI)