Modern, nagyvároshoz illő főúttá válhat a Nagykörút az elkövetkező években – írta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A világ legforgalmasabb villamosvonalának is helyet adó útszakasz nemcsak a régi fényét nyerheti vissza, hanem olyan új funkciókkal egészülhet ki, mint például a biztonságosabb gyalogos- és kerékpárosközlekedés. Ennek eredményeképpen a körút egy rendezett, XXI. századi belvárosi emblematikus főútként születhet újjá a Nyugati pályaudvar és a Boráros tér között.

A fejlesztések célja, hogy a Nagykörút mentén is minőségi környezet jöjjön létre, ahol érdemes több időt tölteni, kikapcsolódni, vásárolni, sétálni és minden korosztályú, és tapasztalati szintű ember számára vonzóbb legyen kerékpározni – olvasható a BKK közleményében.

A Nagykörút fejlesztése kapcsán az egyik legnagyobb lépés a rendelkezésre álló közterület újraosztása volt, ami a kerékpársávok kijelölésével már 2020-ban megtörtént. Most a meglévő infrastruktúra fejlesztésére kerülhet sor, így az egyes közlekedők rendelkezésére álló tér és kapacitás nem változna a jelenlegi állapotokhoz képest – írták.

A projekt keretén belül rendezhetik a parkolási és rakodási viszonyokat, kényelmesebbé és biztonságosabbá válhat a gyalogos és kerékpáros közlekedés. A fejlesztésnek köszönhetően fizikailag elválasztott, kétoldali kerékpársávokat hoznak létre, emellett járdaszintre emelik a mellékutcák torkolatát. Ez a kialakítás nagyobb biztonságot nyújt az onnan érkező vagy oda bekanyarodó járműforgalommal szemben. A projekt részleteit a BKK oldalán lehet megismerni.

A beruházás előkészítése az Európai Unió társfinanszírozásával, a Területfejlesztési Operatív Program Plusz programnak köszönhetően valósulhat meg. A fejlesztés tervezése és a közlekedést érintő fejlesztés megvalósítása az uniós forrás rendelkezésre állása esetén kezdődhet meg.

A fejlesztéssel kapcsolatos kérdőív november végéig tölthető ki a BKK honlapján, ahonnan egy papír alapú, postán elküldhető változat is letölthető. A társaság emellett utcafórumokat is tart a Nagykörút terein.

(Forrás: MTI)