Egyre kevesebb reklámot, egyre többször ismételnek a csatornák – állapítja meg az NMHH tanulmánya, amelyben a televíziókban 2017 második felében közzétett új reklámszpotokat vizsgálták.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság 34 televízió műsorkínálatát elemezte, amelyekben 2602 új reklám 1,2 millió alkalommal került képernyőre, szemben a 2016 hasonló időszakában mért 2656 szpot egymillió megjelenésével – írja a Kreatív Online.

A legtöbb új reklámfilmet novemberben mutatták be. A legtöbb új szpotot hétfőnként mutatták be (36,8 százalék), a legkevesebbet szombatonként (6,5 százalék).

Az öt másodperces szpotok aránya a 2013-as 10,5 százalékról 2016-ra 1,8 százalékra csökkent, tavaly 2,7 százalékra emelkedett.

A kifejezetten kiskorúaknak készített reklámok aránya 5,3 százalékot mutatott, amely úgy tudta meghaladni a 2016-os 5 százalékot, hogy 2017 második felében az M2 a gyerekprogram ideje alatt – 20 óráig – reklámmentes volt.

A korábbiaktól eltérően már nem a média és a filmes szakma, hanem a sport delegálta a legtöbb híres szereplőt (26,9 százalék), míg például a divat szakma képviselői csupán 5,2 százalékban szerepeltek.

(A fotó illusztráció.)